מגדלי הים התיכון גייסה 320 מיליון שקל בריבית של 2.8%

במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי יתר של כ-1.2 מיליארד שקל • תמורת ההנפקה תשמש במלואה לפירעון מוקדם ומלא של סדרה ב', תוך הארכת פריסת החוב של החברה

מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון/ צילום: איל יצהר
מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון/ צילום: איל יצהר

רשת הדיור המוגן, מגדלי הים התיכון, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה ד' (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי יתר של כ-1.2 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-320 מיליון שקל. עם השלמת הנפקת אגרות החוב, החברה תבצע פדיון מוקדם ומלא לאגרות החוב (סדרה ב') הנסחרות כיום בהיקף של כ-318 מיליון שקל.

בעקבות הביקושים הנאים נקבע לאיגרות החוב שיעור ריבית שקלית שנתית של 2.8% - נמוך משיעור הריבית המקסימלית שהוצע במכרז שעמד על 3.75%.

במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב (סדרה ד') הנושאות ריבית שקלית קבועה, עם מח"מ של כ-6.1 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש יוני 2028. איגרות החוב של החברה מדורגות על ידי חברת מידרוג בדירוג של A2 עם אופק יציב.

את ההנפקה הובילו ברק קפיטל ולצידם קונסורציום החתמים אוריון, אקסלנס חיתום, אייפקס חיתום, מנורה חיתום ואקטיב חיתום.

בתוך כך, בתחילת החודש, דוד פתאל, המייסד ובעל השליטה של רשת המלונאות פתאל, הצטרף לדבוקת השליטה של רשת מגדלי הים התיכון. במסגרת ההקצאה הפרטית, פתאל השקיע סכום של כ-40 מיליון שקל תמורות מניות המהוות כ-4% מהון החברה.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2019 עם עלייה בקצב שיווק הבתים החדשים בגני תקווה ובירושלים, צמיחה של כ-10% בהכנסות לכ-46.5 מיליון שקל ועלייה חדה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-12 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-767 מיליון שקל והיווה כ-24% מסך המאזן.

מוטי קירשנבאום, יו"ר רשת מגדלי הים התיכון: "תמורת ההנפקה תשמש במלואה לפירעון מוקדם ומלא של סדרה ב', תוך הארכת פריסת החוב של החברה כך שמצבת החוב של החברה תישאר ללא שינוי. בשבוע שעבר הנחנו אבן פינה להקמת הבית החדש ברחובות - הבית השמיני של הרשת - הצפוי לכלול 250 יחידות דיור ומחלקה סיעודית, כך שעם השלמתו תימנה הרשת כ-1,900 יחידות דיור. אנו נמשיך לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות במטרה לייצר את מנועי הצמיחה של החברה לשנים הבאות".