"היום חנון זה ה'קול' החדש, ותאגידי התקשורת נותנים לנו להכתיב את התוכן"

כך אמר הסטנד-אפיסט אבנר מירב בוועידת MAD 2019 של "גלובס" • "'מלחמת הכוכבים' זו הדת שלי. זה דת לכל דבר ועניין, יש לנו אפילו חג" • "תאגידי התקשורת יודעים שאנחנו נקנה כרטיסים ונראה את הסרט כמה פעמים ונקנה את הבובות היקרות"

"'סטאר וורס' זו הדת שלי" - כך פתח את דבריו אמש (ג') הסטנד-אפיסט אבנר מירב, המגדיר את עצמו כ"נושם מלחמת הכוכבים", בוועידת MAD 2019 של "גלובס". 

מירב הסביר למה מדובר בדת: "180 אלף איש מבריטניה מזדהים עם דת הג'דאים (דמויות מ'מלחמת הכוכבים'). זו דת לכל דבר ועניין, יש לנו אפילו חג. ב-4 במאי רבבות מעריצים מכל העולם עושים צפייה מרתונית ובאים מחופשים. יש לנו טקסים ומנהגים משלנו. עכשיו גם נפתח לנו מוקד עלייה לרגל בעלות של מיליארד דולרים שדיסני פתחו בארה"ב". 

מירב ניסה להסביר מדוע "מלחמת הכוכבים" מצליחה לסחוף אחריה כל-כך הרבה מעריצים. "קודם כל זה הסיפור, סיפור קלאסי של אור נגד חושך. שנית, כשהטרילוגיה הראשונה יצאה, בתחילת שנות ה-80', אנחנו נשארנו בבית, שיחקנו במחשב, והיום חנון זה ה'קול' החדש. אנחנו עובדים בהיי-טק, יש לנו את כושר ההשתכרות, ולכן תאגידי התקשורת נותנים לנו להכתיב את התוכן, כי הם יודעים שאנחנו נקנה כרטיסים, נראה את הסרט כמה פעמים ואז נקנה את הבובות היקרות של 'סטאר וורס'. אבל מה שבאמת חשוב פה זו האהבה, היכולת להרגיש שוב כמו ילד קטן".