אושרה תוכנית המתאר לקריית טבעון: תוספת של 8,000 תושבים עד 2040

התוכנית נעשתה בהליכי שיתוף ציבור עם התושבים, שהביעו רצון להישאר בתצורת הבינוי הקיים – צמודי קרקע בעיקר, ולגדול בתוך היישוב, כלומר באמצעות הליכי התחדשות עירונית, בעיקר במתחמי הבנייה הרוויה הלא רבים שיש ביישוב

אתר בנייה / צילום: איל יצהר
אתר בנייה / צילום: איל יצהר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית של קריית טבעון. התוכנית כוללת תוספת של 1,540 יחידות דיור והגעת היישוב ל-26,500 אלף תושבים, כ-8,000 יותר ממה שיש בו כיום, עד שנת 2040.

התוכנית נעשתה בהליכי שיתוף ציבור עם התושבים, שהביעו רצון להישאר בתצורת הבינוי הקיים - צמודי קרקע בעיקר, ולגדול בתוך היישוב, כלומר באמצעות הליכי התחדשות עירונית, בעיקר במתחמי הבנייה הרוויה הלא רבים שיש ביישוב, והעלאת הצפיפות בלקים משכונת קריית חרושת, השכונה הדרומית של טבעון, שנמצאת ליד התוואי של כביש 6. כמו כן מתווה התוכנית כולל בנייה חדשה באתרי חוות המכלים, רמת הדסה וגבעת קושט.

"הדעות שנשמעו בתהליך זה לצד אופיו הוותיק, האיכותי והייחודי של היישוב הביאו לכך שהדיון התכנוני בעתידה של קריית טבעון התמקד בהכוונת התחדשות פיזית של המרקם הקיים, קידום פיתוח המייעל את ניצול הקרקע בתחום היישוב ומאפשר 'לגדול פנימה' תוך שמירה על דמותו, והרחבת מגוון השירותים והתשתיות ביישוב לצורך קיום מיטבי של קהילה רב-דורית ומגוון משקי-בית", מוסבר בתוכנית.

מבחינת הבנייה, התוכנית כוללת תוספת של כ-340 יחידות דיור חדשות וכ-1,200 יחידות דיור קטנות במרקם הבנוי. כמו כן כוללת התוכנית כ-146,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכ-45,000 מ"ר עבור שימושי תיירות, מסחר ומבני ציבור בגבעת קושט שביישוב.