מטה הדיור יבטל בהדרגה את העדיפות לנרשמים הראשונים של מחיר למשתכן

ההערכה היא כי מי שהיה מעוניין בדירה מסדרות א' וב' כבר זכה בה, ואם לא מימש את הזכייה - זה משיקוליו האישיים

פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר
פרויקט מחיר למשתכן ביבנה / צילום: אייל פישר

מחיר למשתכן בדרך להיות שוויונית בין כל משתתפיה, ללא קשר למועד הרשמתם. בישיבת מטה הדיור שהתקיימה אתמול (א') הוחלט כי במחצית מהדירות שישווקו באמצעות ההגרלות הקרובות של התוכנית הממשלתית לדיור מוזל, תבוטל למעשה הקדימות שניתנה לנרשמים הראשונים מסדרות א' וב' של התוכנית, על פני הנרשמים המאוחרים יותר מסדרה ג'.

על פי נתוני מחיר למשתכן, עד כה נרשמו 143,244 זכאים, מתוכן זכו 65,620. סדרה א' של התוכנית כללה את כל אלה שנרשמו מתחילתה ועד לסוף אוגוסט 2016; סדרה ב' כללה את כל הנרשמים מתחילת ספטמבר 2016 ועד ל-24 בספטמבר 2017 ואילו סדרה ג' הם כל הנרשמים מאז 25 בספטמבר 2017 ועד בכלל.

במטה הדיור מצאו כי עד כה זכו בהגרלות כ-90% מכלל נרשמי סדרה א' וכי מקרב משתתפי סדרה ב' זכו כמעט מחצית מהמשתתפים, וההערכה היא, כי מי שבאמת רצה לזכות בדירה מקרב נרשמי שתי הסדרות הללו - כבר יכול היה לעשות זאת, ואם טרם זכה זה בגלל שלא השתתף בהגרלות (אולי פנה לשוק החופשי), או שביטל את הזכיות משיקולים אישיים. מקרב נרשמי סדרה ג', לעומת זאת, זכו עד כה כחמישית בלבד מהמשתתפים. לפיכך, הגיעו למשקנה, כי יש לבטל בהדרגה את הקדימות שניתנה למשתתפי 2 הסדרות הראשונות, במסגרת ההגרלות.

ממטה הדיור נמסר כי "מטרת ההחלטה על שינוי שיטת ההגרלה בין הסדרות נועדה לייצר איזון בין הזכאים השונים. מחד להשאיר את העדיפות של א' וב' שממתינים יותר זמן, ומנגד לאפשר גם לג' להיות כבר שחקנים פעילים. ההחלטה לתת ב50% מהדירות עדיפות מוחלטת לזכאי סדרות א' וב' וביתר הדירות לאפשר לכולם להתמודד באופן שווה יוצרת את האיזון האמור".

ההערכה היא כי בעתיד יבוטלו כליל ההעדפות לנרשמי הסדרות הראשונות.