מכון התקנים: הדוחות שנחשפו לא יפגעו במועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל

אתמול פורסמו ב"גלובס" דוחות הביקורת של רשות החברות הממשלתיות בנוגע לאי סדרים לכאורה בחברה לשירותי איכות סביבה, בתקופה בה כיהן גולוב כמנכ"ל • לפי המכון, ועדת האיתור שממליצה על גולוב בדקה את הדוחות והחליטה כי אין בהם כדי לפגוע בהמלצתה למנות אותו לתפקיד

גלעד גולוב / צילום: מכון התקנים
גלעד גולוב / צילום: מכון התקנים

מכון התקנים אישר הבוקר (ב') את הפרסום מאמש ב"גלובס" שלפיו ד"ר גלעד גולוב, לשעבר המנכ"ל של החברה הממשלתית לשירותי איכות סביבה, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל המכון.

בהודעה שפרסם, מכון התקנים התייחס גם לחשיפת דוחות הביקורת של רשות החברות הממשלתיות ב"גלובס" בנוגע לאי סדרים לכאורה בחברה לשירותי איכות סביבה, בתקופה שבה גולוב שימש בתפקיד המנכ"ל. לפי המכון, ועדת האיתור שממליצה על גולוב לתפקיד המנכ"ל בדקה את הדוחות והחליטה כי אין בהם כדי לפגוע בהמלצתה למנות אותו לתפקיד. עוד נמסר כי הוועדה תגיש את המלצתה לאישור הוועד הפועל של המכון בימים הקרובים.

נוסף על ניהול החברה לשירותי איכות סביבה בנאות חובב, שהיא חברה ממשלתית שאמונה על טיפול בחומרים מסוכנים ובטיהור קרקעות שבבעלות המדינה, גולוב שימש מרצה במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר-שבע ושימש כמנהל באגף המחקר במפעלי ים המלח שמקבוצת כימיקלים לישראל.

בראש ועדת האיתור עומד ממלא מקום יו"ר המכון רובי גינל, ובחודשיים האחרונים היא קיימה תהליך מיון ואיתור שהוביל לשלושה מועמדים סופיים, בהם גולוב, ראש המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן, ומנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי.

בכוונת הוועדה להמליץ לוועד הפועל גם על קויתי וכהן וזאת למקרה שמינויו של גולוב לא יצא לפועל מסיבה כלשהי. יש לציין כי נציגי משרדי האוצר והכלכלה, כמו גם נציגי התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר שהיו שותפים לדיוני ועדת האיתור, תמכו במינוי של גולוב פה אחד.

עם אישור המינוי בוועד הפועל של מכון התקנים, זה יועבר לבדיקת הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה. יוזכר כי אותה ועדה פסלה בחודש פברואר השנה את המינוי של אילן כרמית לתפקיד מנכ"ל מכון התקנים, וזאת לאחר שהתברר כי לא חשף לפני ועדת האיתור כי נחקר במשטרה על עדות שקר בפרשת מצלמות המהירות.

מאז פסילתו של כרמית המכון פועל בלי מנכ"ל קבוע, וזאת כשאין לו גם יושב ראש קבוע. זאת מאז שהיו"ר האחרון שלו, הקבלן אורי דורי ז"ל, נפטר במפתיע בתחילת השנה.