ריט 1 מוכרת זכויות במבנה תעשייה ביבנה תמורת 46 מיליון שקל וצופה רווח של 8 מיליון שקל

קרן ההשקעות בנדל"ן מכרה את הנכס באזור התעשייה הצפוני של יבנה לצד שלישי, בהתאם לאופציה שניתנה לו באפריל תמורת 2.5 מיליון שקל

שמואל סייד / צילום: תמר מצפי
שמואל סייד / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1  עדכנה הבוקר (ב') בדיווח לבורסה על מכירת זכויותיה במבנה באזור התעשייה הצפוני של יבנה תמורת 46 מיליון שקל.

הנכס הזה סווג בדוחותיה של ריט 1 כנכס המיועד למימוש, בשווי של כ-37 מיליון שקל, ובחברה צופים מהמכירה רווח של כ-8 מיליון שקל.

מכירת הנכס נעשתה לצד שלישי - יזם פרטי, ששמו לא פורסם - בהתאם לאופציה שניתנה לו באפריל האחרון תמורת כ-2.5 מיליון שקל לרכוש את זכויותיה של ריט 1 עד לתחילת ספטמבר - אופציה שאותה הוא החליט לממש כעת (ויקבל בחזרה את תמורת האופציה). הסכם בין הצדדים צפוי להיחתם בימים הקרובים.

את הנכס ביבנה רכשה ריט 1 ב-2006 תמורת כ-30 מיליון שקל, והוא כולל שטח בנוי של כ-7,000 מ"ר. בתחילה שימש המבנה את חברת נפקון, אבל לאחר שהיא נקלעה לקשיים, הושכר לחברת התעשייה האמריקאית פלקסטרוניקס, המייצרת מוצרים לחברות טכנולוגיה. החברה האמריקאית החליטה על העברת פעילותה למודיעין, לנכס שככל הידוע נמצא בבעלות חברת מגה אור ויאוכלס במלואו עד לסוף השנה.

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1, הסביר כי "מדובר בנכס קטן יחסית, שכיום פחות מתאים לתמהיל תיק הנכסים שלנו, ולכן החלטנו להיענות להצעה למוכרו".

מניית ריט 1 טיפסה 40% מתחילת השנה

תיק הנכסים של ריט 1 כולל משרדים, מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, בתי חולים סיעודיים וחניונים, בהיקף כולל של כ-5.2 מיליארד שקל.

כמו שאר מניות הנדל"ן המניב הגדולות בבורסה, גם מניית ריט 1 נהנית מסנטימנט חיובי בתקופה האחרונה, בתמיכת תנאי השוק, ובראשם הריבית הנמוכה, המאפשרת את המשך צמיחת הפעילות בעלויות מצומצמות.

מתחילת השנה זינקה מנייתה של ריט 1 ב-40% - זינוק שהוביל אותה לרמת שיא, המשקפת לקרן שווי שוק נוכחי של כ-3.4 מיליארד שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של 2019, הכנסותיה של ריט 1 צמחו ב-9% ל-81 מיליון שקל, בזכות עלייה בהיקף נכסיה של הקרן ו"הנבה מלאה של הנכס ברחוב המנופים, הרצליה". הרווח הנקי של החברה עלה ב-4% ל-55 מיליון שקל. זאת, למרות שערוך שלילי שרשמה לנכסיה, בעיקר בגין עלויות חד-פעמיות של רכישת נכסים ואחרי צמצום ניכר בהוצאות המימון שלה.