מה שווה הפיקסל אם אי אפשר לשלוט בו: גוגל חושפת את הסמארטפון החדש

הסמארטפון החדש של גוגל, הפיקסל 4, מאפשר למשתמשים שליטה במכשיר ללא מגע אלא בעזרת מחוות ידיים בלבד • בנוסף, ניתן יהיה לפתוח את נעילת המכשיר ע"י הסתכלות עליו

פיקסל 4 של גוגל / צילום: צילום מסך, גלובס
פיקסל 4 של גוגל / צילום: צילום מסך, גלובס

דגמי הסמארטפון החדשים של גוגל יאפשרו למשתמשים לשלוט בהם מבלי לגעת בהם כלל - כך חשפה גוגל אמש, ובכך אישרה את השמועות שהופצו בנושא לאחרונה. גוגל פרסמה בחשבון הטוויטר שלה סרטון שמדגים כיצד הסמארטפון מדגם פיקסל 4, שהיא צפויה להשיק בחודשים הקרובים, מאפשר את השליטה במכשיר בעזרת מחוות ידיים ללא מגע.

גוגל פרסמה פוסט בבלוג שלה בו הסבירה אודות הפיצ'ר החדש, הנקרא "Motion Sense" ומתבסס על טכנולוגיה בשם סולי שפותחה על ידי צוות הטכנולוגיה והפרויקטים המתקדמים של גוגל (ATAP) במשך חמש שנים. מדובר בראדר שחש בתנועות קטנות סביב הטלפון ומזהה כי המשתמש בסביבתו.

לפי הפוסט, הפיצ'ר יאפשר למשתמשים לעבור בין שירים, להשתיק שיחות טלפון ואף להעביר התראות למצב "נודניק" מבלי לגעת במכשיר. "פיקסל 4 יהיה המוצר הראשון עם סולי, והיכולות האלו הן רק ההתחלה", נכתב בפוסט. "כפי שמכשירי פיקסל משתפרים עם הזמן, גם ה-Motion Sense תלך ותתפתח".

בנוסף, הסרטון שפורסם מדגים גם כיצד ניתן יהיה לפתוח את נעילת המכשיר על ידי הסתכלות עליו בלבד, בדומה לאופן הפעולה של טכנולוגיית Face ID של אפל. לפי גוגל, המערכת תאפשר זיהוי פנים של המשתמש בכל דרך בה המכשיר יוחזק, אפילו אם הוא יהיה הפוך, ולא תדרוש מהמשתמשים לאחוז אותו ולהביט בו באופן מסוים לצורך כך. החברה הדגישה גם את אבטחת המידע סביב הפיצ'ר החדש - "אנחנו משתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים שמעובדת על גבי המכשיר, כך שהתמונות והנתונים לא עוזבים את הטלפון לעולם. התמונות גם לא נשמרות ולא משותפות עם שירותי גוגל אחרים", נכתב בפוסט.

בחודש שעבר גוגל חשפה רשמית תמונה של פיקסל 4 , בצעד יוצא דופן, בעקבות הדלפות רבות של המכשיר ברשת, אך באותה תמונה נראה רק גב המכשיר. ניתן היה לראות בתמונה כי בגב המכשיר יש עיצוב מצלמה יוצא דופן, עם בליטה מרובעת שבה שלוש עדשות מצלמה.

באוקטובר 2018 גוגל הכריזה על מכשירי פיקסל 3 ופיקסל 3 XL, ובחודש מאי היא השיקה גם את הסמארטפונים המוזלים פיקסל 3a ופיקסל 3a XL. בדומה למכשירי הדגל הקודמים, גם פיקסל 4 ופיקסל 4 XL צפויים להיות מושקים באוקטובר הקרוב.