ענקית הטלוויזיה ITV רוכשת את חברת ארמוזה פורמטס

תאגיד הטלוויזיה הבריטי רוכש את מלוא הבעלות על חברת הפצת התוכן שבבעלות אבי ארמוזה • ארמוזה ימשיך לנהל את החברה כמנכ"ל • הנכס המרכזי של החברה - קטלוג פורמטים המשודרים ביותר מ-35 מדינות • בארמוזה פורמטס סירבו לחשוף את סכום הרכישה

אבי ארמוזה / צילום: ענבל מרמרי
אבי ארמוזה / צילום: ענבל מרמרי

אקזיט מקומי: תאגיד הטלוויזיה הבריטי ITV רוכש את מלוא הבעלות על חברת הפצת התוכן ארמוזה פורמטס שבבעלות אבי ארמוזה.

על-פי ההסכם, ארמוזה - שנחשב לחלוץ שפתח את הדלת להפצה של תוכן ישראלי בחו"ל - ימשיך לנהל את החברה כמנכ"ל.

הנכס המרכזי של החברה הוא הקטלוג שלה - למעלה מ-100 פורמטים המשודרים ביותר מ-35 מדינות. 

בארמוזה פורמטס סירבו לחשוף מה היה סכום הרכישה. ארמוזה מסר בתגובה: "ארמוזה פורמטס חרתה על דגלה לעמוד בחזית היצירה והחדשנות הטלוויזיונית, ועשתה זאת תוך כדי התמודדות עם מורכבות השוק והאתגרים העצומים העומדים בפניו. שוק התוכן הבינלאומי מורכב כיום מענקי תקשורת גלובליים כגון נטפליקס ואמזון, וההתמודדות מולם מחייבת עוצמה עסקית. החיבור ל-ITV הוא חיבור טבעי בין שני ארגונים שחולקים את אותו החזון, ערכים ותשוקה להצלחה באמצעות יצירתיות ותוכן מעולה. אני מאמין ש-ITV היא השותף המתאים ביותר כדי להצעיד את ארמוזה פורמטס לשלבים הבאים בהתפתחות שלה".

מריה קיריאקו, נשיאת ITV סטודיוס, מסרה: "צמיחתה המטאורית של ארמוזה פורמטס הפכה אותה לאחת מחברות פיתוח והפצת הפורמטים מהחשובות בעולם. רכישתה מהווה עבורנו הזדמנות יוצאת דופן לשלב בין החוזקות של ארמוזה ושל ITV. אני משוכנעת שיחד נייצר עוד להיטים לשוק הבינלאומי".

ITV היא חברת תקשורת בריטית שיש לה 6 ערוצי שידור ביניהם הערוץ המסחרי הגדול בבריטניה. החברה מייצרת מעל 8,900 שעות של תוכן מקורי בכל שנה באמצעות 55 חברות הפקה ב-12 מדינות ברחבי העולם, ביניהן בריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, צרפת, גרמניה ועוד.