חברת החשמל | בלעדי

העסקה הושלמה: סלקום ותש"י רוכשות את השליטה בחברת IBC

סלקום וקרן תשתיות ישראל קיבלו הבוקר את הרישיון המעודכן של המיזם, שהיה השלב האחרון בסגירת העסקה והעברת הכסף בין הרוכשים למוכרים

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

הושלמה עסקת IBC: חברת סלקום וקרן תשתיות ישראל (תש"י) השלימו היום (ד') את העסקה לרכישת השליטה בחברת IBC. חברת סלקום  דיווחה הבוקר לחלק מהעובדים על השלמת עסקת IBC, וזאת לאחר שמשרד התקשורת אישר את העסקה.

החברה טרם דיווחה על כך רשמית, והיא צפויה לעשות כן בזמן הקרוב. הבוקר נפגש מנכ"ל סלקום ניר שטרן עם מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן וקיבל ממנו את הרישיון הסופי של המיזם. 

במסגרת העסקה, סלקום ותש"י התחייבו להשקעה של עד 200 מיליון שקל בחלקים שווים (100 מיליון שקל כל אחת) במהלך שלוש השנים הקרובות. על-פי הסכם ה-IRU (רכישת זכות שימוש בלתי חוזרת בתשתית הסיבים של IBC), סלקום מתחייבת לרכוש מ-IBC זכויות שימוש ב-10-15% ממשקי-הבית שיהיו מחוברים בתשתית הסיבים האופטיים של IBC ב-15 השנים הבאות, כאשר כמות מסוימת זמינה מיידית. כל חברה תחזיק 35% מהמניות, וחברת החשמל תחזיק 30%.

התמורה עבור זכות השימוש למשק-בית תשולם בפריסה ל-10 שנים. הזכות תהיה תקפה ל-15 שנה ותכלול אופציות הארכה נוספות ללא תוספת תשלום פרט לדמי התחזוקה השנתיים. המשמעות היא שסלקום מקטינה משמעותית את עלויות המימון שלה, ולמעשה כל סיב שתפרוס IBC - סלקום תשלם עליו למשך 10 שנים.

במהלך היום הצדדים יושבים על ניסוחים אחרונים של החוזים והעברת הכספים בין בעלי המניות החדשים והישנים.
בעלי המניות החדשים של המיזם צפויים לגייס כסף לטובת הפרויקט, והם נמצאים במשא-ומתן עם גופים מוסדיים להשגת מימון. כמו כן, הציפייה של בעלי המניות היא שחלק מהמפעילים בשוק התקשורת יצטרפו למיזם כלקוחות ויקנו ממנו שירותים, מה שיעזור להם להמשיך ולהרחיב את פריסת הסיבים שלו.

נזכיר כי הרישיון החדש של המיזם מקנה לו הקלות בפריסה בשלב הראשון על-מנת שיוכל להתבסס.