החל ממחר: עובדי המעבדות הרפואיות פותחים בשביתה

אלפי מעבדות ברחבי הארץ לא יספקו שירות • העובדים מוחים על עומסי עבודה חריגים, תנאי שכר לא מספקים ועוד • "לא ייתכן שהמעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור קורסות, ואף גורם ממשלתי לא נותן על כך את הדעת"

מעבדת פארמה / צילום: shutterstock
מעבדת פארמה / צילום: shutterstock

כ-3,000 עובדי המעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור ברחבי הארץ יחלו מחר (ה') בשביתה ויעבדו במתכונת שבת בלבד. כחלק מהשביתה תופסק פעילותן של כל המעבדות הרפואיות בבתי החולים הציבוריים, המעבדות המחוזיות של משרד הבריאות ומעבדות לבריאות הציבור ברחבי הארץ, לרבות מעבדות שירותי בריאות כללת בקהילה, בהן מבצעים בדיקות דם, שתן ואחרות. ייתכנו אף שיבושים בעבודת חדרי הניתוח ובבדיקות למאושפזים בבתי החולים.

לא יבוצעו גם בדיקות יומיות לניטור מי שתייה, מי חופי הרחצה, מי בריכות שחייה ומקוואות; וכן בדיקות לאיתור התפרצויות של מחלות, הרעלות מזון ועוד.

העובדים, שמאוגדים בהסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות השייכת להסתדרות הכללית, מוחים על עומסי עבודה חריגים, תנאי שכר לא מספקים ועוד. השביתה לא תכלול את פעילות המעבדות בחדרי מיון, מחלקות טיפול נמרץ, פגים, אונקולוגיה ויחידות הפריון.

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, מסרה: "אני קוראת לאנשי משרדי האוצר והבריאות להתעורר ולפתור את המשבר לפני שיהיה מאוחר מדי. בריאות הציבור מונחת פה על הכף. לא ייתכן שהמעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור קורסות, ואף גורם ממשלתי לא נותן על כך את הדעת ולא מוכן לשנות את המצב".