אלקטרה צריכה תרשום רווח חד-פעמי של כ-118 מיליון שקל בעקבות ביטול תשלום אגרות ע"י גולן טלקום

אמ"צ הזהירה כי ביטול הקצאת התדרים "עלול להעלות טענות ע"י סלקום בקשר למחויבויותיה של גולן עפ"י הסכם השיתוף", ובמקרה שתועלינה טענות, "הן ייבחנו ע"י החברה ויועציה המשפטיים"

מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה / צילום: יוני רייף
מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה / צילום: יוני רייף

חברת אלקטרה צריכה  (אמ"צ) צפויה ליהנות מרווח חד-פעמי נאה של כ־118 מיליון שקל, זאת בעקבות החלטה על ביטול תשלום אגרות על תדרים שבוטלו לחברה-הבת גולן טלקום, - כך עולה מעדכון שפרסמה הבוקר (ה') החברה. מניית אמ"צ משלימה זינוק שנתי של קרוב ל-50%, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של קרוב ל-1.2 מיליארד שקל.

אמ"צ עדכנה כי מדובר בתדרי דור 3 שהוקצו לגולן טלקום בשנת 2012, ואשר לא נעשה בהם שימוש בשנתיים האחרונות, בשל הפרעות משמעותיות שנרשמו בהם בעקבות הקצאה מקבילה של אותם תדרים על ידי משרד התקשורת למפעילים סלולריים ברשות הפלסטינית.

בשל כך, "גולן לא תידרש לשלם אגרות בגין התדרים המסתכמות לסך של כ-20 מיליון שקל בשנה ועד לשנת 2031". בהתאם, אמ"צ עדכנה כי במסגרת דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה היא תבטל את "ההתחייבות בגין חוזה מכביד" ותזקוף את הרווח המוזכר (כ-118 מיליון שקל).

עוד עולה מהעדכון של אמ"צ בנושא כי ביטול הקצאת התדרים, כאמור, "עלול להעלות טענות על ידי סלקום בקשר למחויבויותיה של גולן על-פי הסכם השיתוף", ובמקרה שתועלינה טענות "הן ייבחנו על ידי החברה ויועציה המשפטיים, לרבות השלכותיהן על הדוחות הכספיים".

נקודת האור של אמ"צ

עם העדכון הנוכחי, אמ"צ, שבשליטת האחים מיכאל (מייקי) ודניאל זלקינד, באמצעות חברות אלקו, ממשיכה ליהנות מפעילותה של חברת הסלולר שנרכשה על ידה באפריל 2017, שבשנה החולפת היוותה נקודת אור בתוצאותיה הכספיות, בעוד פעילות הליבה שלה, יבוא מוצרי צריכה חשמליים והפעלת רשתות שיווק, סובלת מחולשה יחסית.

בסיכום שנת 2018 הרווח התפעולי של גולן טלקום, בניהולו של גיל שרון, טיפס ב-29% ל-92 מיליון שקל, אחרי עלייה בשיעור דומה בהכנסות, ל-519 מיליון שקל. זאת בעוד רווחיה השנתיים של אמ"צ התכווצו בשיעור חד של 95% ל-8 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 164 מיליון שקל ב-2017, וזאת כשהכנסותיה השנתיות נשחקו ב-6% ל-2.6 מיליארד שקל.

ברבעון הראשון של 2019 הכנסותיה של גולן טלקום שמרו על יציבות, ברמה של 130 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה טיפס ב28% ל-23 מיליון שקל. עוד עדכנה גולן טלקום בסוף הרבעון על 901 אלף מנויים - המשקף שינויים מינוריים ביחס לרבעון המקביל ולרבעון הרביעי של 2018, וכן על הכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU) של 48 שקל, בדומה לרבעון המקביל ולרבעון הרביעי של 2018.

גם ב-2017, אחרי רכישתה של גולן טלקום, נהנתה אמ"צ מרווח חד-פעמי שייצרה לה גולן טלקום, בהיקף של כמה מיליוני שקלים בודדים, וזאת בגין החזר של כמה עשרות מיליוני שקלים שהעניק לה משרד התקשורת בזכות כך שהחברה עמדה בתנאי נתח השוק בו נדרשה לעמוד.