ניסוי שלישי בשמונה ימים: קוריאה הצפונית ערכה שיגור טיל נוסף

גורם אמריקאי אמר כי עפ"י מידע ראשוני, נראה כי השיגור זהה לשני הניסויים שביצעה פיונגיאנג, בהם נורו טילים קצרי-טווח • צבא קוראיה הדרומית מסר כי שיגור זוהה ממחוז האמגיונג הדרומי, לעבר הים • טראמפ: מדובר בטילים "סטנדרטים מאד" לטווח קצר, המצב בשליטה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בפגישה בצפון קוריאה / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בפגישה בצפון קוריאה / צילום: רויטרס

קוראיה הצפונית ביצעה שיגור טילים קצרי-טווח - כך אמר אמש (ה') גורם בממשל האמריקאי והוסיף כי לפי מידע ראשוני, נראה כי השיגור זהה לשני הניסויים שביצעה פיונגיאנג בשמונת הימים האחרונים.

הממשלה בקוריאה הדרומית טענה כי בניסוי שיגור הטילים נבדק דגם חדש של טילים. הם שוגרו למרחק של 220 ק"מ והגיעו לגובה של 25 ק"מ, אמר בכיר בסאול.

עם זאת, צבא קוריאה הדרומית מסר כי זוהה שיגור של טיל קצר-טווח בשעה 3:23, ביום שישי בשעון המקומי, ממחוז האמגיונג הדרומי בקוריאה הצפונית, לעבר הים. "אנו עוקבים אחר המצב במקרה של שיגורים נוספים ושומרים על מוכנות", אמר רמטכ"ל המדינה שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ.

גורם אמריקאי נוסף, שדיבר באנונימיות, אמר כי זוהה לפחות שיגור טיל אחד שלא היווה איום על אזור צפון אמריקה, אך יכול להיות שהיו שיגורים נוספים.

מהמטות המשולבים של קוריאה הדרומית נמסר לאחר השיגור שבוצע ביום רביעי כי הטילים הבליסטיים הגיעו למרחק של כ-250 ק"מ. שר ההגנה ג'ונג קיונג-דו אמר כי ככל הנראה הם היו מסוג שונה מאלו ששוגרו בניסויים הקודמים שערכה פיונגיאנג. משרד ההגנה של יפן הודיע כי אף טיל בליסטי לא חדר לשטחה של המדינה. בהודעה נמסר כי כפי הנראה לא הייתה לאירוע שום השפעה מיידית על ביטחונה של יפן. עם זאת, במשרד ההגנה היפני אמרו כי כל שיגור טילים בליסטיים על ידי קוריאה הצפוני יהווה הפרה של החלטות האו"ם.

הבית הלבן, הפנטגון ומחלקת המדינה האמריקאית לא הגיבו עד כה לשיגורים באופן רשמי, השלושה במספר מאז הפסגה בין טראמפ לבין קים בחודש שעבר. רק ביום שלישי דווח בסוכנות הידיעות אי-פי כי ממשל טראמפ שלח לקים תמונות מהמפגש ההיסטורי, אם כי זה טרם הוביל לחידוש השיחות בין שתי האויבות.