עוד לפני הדיון על הצבת מצלמות בקלפיות, בליכוד כבר מכשירים עובדים

בליכוד לוחצים לקיים את הדיון בנושא הצבת מצלמות ותיעוד בקלפיות מוקדם ככל האפשר, אפילו בשבוע הבא • בינתיים התקיים היום כנס להכשרת 300 עובדים בשכר שיוצבו בקלפיות בחברה הערבית ביום הבחירות

קלפיות בבחירות / צילום: Shutterstock
קלפיות בבחירות / צילום: Shutterstock

בליכוד לוחצים לקיים את הדיון בנושא הצבת המצלמות ותיעוד בקלפיות בחברה הערבית (ובכלל) מוקדם ככל האפשר, אפילו כבר בשבוע הבא. השופט העליון חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, הודיע אתמול שלאור חשיבות הנושא ופניות רבות הוא יקיים דיון בנושא ולא יסתמך באופן אוטומטי על החלטתו הקודמת שהתקבלה במהלך יום הבחירות ותוך דוחק זמן.

היום, עוד לפני שנקבע מועד לדיון, התקדמו בליכוד עם כנס גדול בסינמה סיטי בירושלים להכשרת והדרכת כ-300 עובדים בשכר אשר יוצבו בקלפיות בחברה הערבית ב-17 בספטמבר. את מבצע "טוהר מידות" מוביל משרד האסטרטגיה ויחסי הציבור קייזלר ענבר.

בליכוד ביצעו הערכה פנימית והגיעו למסקנה שעל אף הדיון בפני השופט מלצר, מהלך הצבת פקחים בשכר מטעמם ברחבי הישובים הערבים לא יפסל באופן מוחלט וניתן יהיה לבצע הקלטות אודיו לכל הפחות.בנוסף על כל החלטה של השופט (בעד או נגד) יוגשו עתירות, וגם בליכוד לא מתכוונים להרפות בנושא ולעתור לבג"ץ במקרה של איסור מוחלט.

ל"גלובס" נודע ששכר העבודה למשתתפים בפרויקט הוא 1,890 ש״ח ברוטו (כ-1,400 ש״ח נטו), כאשר כל המשתתפים התבקשו להתפקד לליכוד וכך ינוכו משכרם 60 שקל דמי התפקדות.