סמוטריץ' תוקף את ראש הממשלה: "נתניהו חלש, אפס מנהיגות"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף היום את נתניהו על רקע החלטת בית משפט מחוזי בנצרת שלא לאפשר אירוע במימון ציבורי עם הפרדה בין נשים וגברים • מוקדם יותר תקף סמוטריץ' את נתניהו על רקע ההחלטה שלא לאפשר כניסת יהודים למתחם הר הבית

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: ליאב פלד
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: ליאב פלד

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף היום את ראש הממשלה בנימין נתניהו פעמיים. בשעות הבוקר על רקע ההחלטה שלא לאפשר כניסת יהודים למתחם הר הבית, כתב סמוטריץ' בטוויטר שההחלטה היא "בושה וחרפה" וטען שלנתניהו אין מספיק אומץ כדי לקבל את ההחלטה הנכונה (לדעתו של סמוטריץ'). 

אולם בשעות אחר הצהריים, על רקע החלטת בית משפט מחוזי בנצרת שלא לאפשר אירוע במימון ציבורי (עיריית עפולה) עם הפרדה בין נשים וגברים, כתב סמוטריץ': "ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי". עוד המשיך סמוטריץ וגידף את השופט אברהם על פסיקתו. "לשופט האוויל יש שם ותמונה. יונתן אברהם" הוא כתב. 

השאלה היא אם מטרת קמפיין הימין המאוחד הוא להציג את איילת שקד כמתונה ומכובדת, בעוד לאפשר לסמוטריץ', שיחסיו עם נתניהו טובים מאוד, למלא את תפקיד "הילד הרע" של הקמפיין.

יו"ר משותף במחנה הדמוקרטי, סתיו שפיר הגיבה על דבריו של סמוטריץ': "סמוטריץ׳ הוא גילום הרס הדמוקרטיה הישראלית. הוא והאידאולוגיה המשיחית שהוא מוביל הם הרס מערכת המשפט ומערכות הצדק. לקיצוניים האלה נתניהו נותן את המדינה בתמורה לשוחד הפוליטי הגדול בהיסטוריה - שליטה במדינה בתמורה למפלט מאימת הדין".

יאיר לפיד התייחס גם הוא לפסק הדין בעפולה: "‏מחזק את החלטת השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת על איסור הפרדה מגדרית בארוע ציבורי. נמשיך להלחם על מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. כאן זה לא איראן".