אמזון תשיק את שירותי הענן שלה מחוות שרתים בישראל

אמזון AWS הוא שירות הענן המוביל בשוק העולמי • אמזון תתחרה עם מיקרוסופט על חוזים עם גופי ממשלה, רשויות מקומיות, צבא וגופי ביטחון

שלט פרסום לאמזון בבייג'ינג / צילום: 800
שלט פרסום לאמזון בבייג'ינג / צילום: 800

אמזון AWS, חברת שירותי הענן של אמזון, הודיעה היום (ד') כי השיקה תשתית ענן מקומית בישראל, שתתבסס על שרתים הממוקמים בתוך המדינה. התשתית נועדה להפעיל את שירות הפצת המידע Amazon CloudFront באופן מקומי.

עד להשקת התשתית המקומית, לקוחות שירותי הענן של אמזון בישראל משתמשים בשירות המבוסס על שרתים הממוקמים באירופה. לעובדה הזו יש משמעות כפולה: ראשית, החזקה והפעלה של שירות ענן מקומי, משמעו כי השרתים והמידע העובר בהם כפופים לרגולציה המקומית. AWS הצהירה כי תמשיך להשקיע בתשתית המקומית שלה בישראל, דבר המקרב אותה להוות "נמל בטוח" עבור ארגונים המחזיקים במידע רגיש, ובראשם ארגונים מהמגזר הביטחוני ומהמגזר הציבורי. זאת בניגוד למצב הקיים, בו בתי המשפט באירופה יכולים לחייב את החברה לחשוף נתונים הנמצאים בשרתיה.

אמזון AWS הוא שירות הענן המוביל בשוק העולמי. למרות שהחברה לא חושפת נתונים רשמיים על נתח השוק המקומי שלה, גורמים בתעשייה מעריכים כי היא מובילה גם כאן, אך בפער נמוך יחסית. הסיבה לכך היא שמיקרוסופט היא ספקית השירותים המובילה למגזר הציבורי. בחודש יוני האחרון, חברת מיקרוסופט הכריזה הכרזה דומה, על הקמת תשתית ענן מקומית לשירותי Azure. הכרזתה של מיקרוסופט צפויה בעיקר לאפשר לה לשמר את לקוחותיה המקומיים, בעוד שההכרזה של אמזון צפויה לאפשר לה להרחיב אותם, ולהתחרות עם מיקרוסופט על חוזים עם גופי ממשלה, רשויות מקומיות, צבא וגופי ביטחון. התחרות על תשתית הענן הממשלתית היא דוגמה כזו.

המשמעות השנייה של תשתית ענן מקומית היא העלאת הזמינות של שירותי הענן וצמצום זמן ההשהיה הנדרש להעברת נתונים אל מעבר לים. ללא היסמכות על כבל תת-ימי, שירותי הענן של אמזון יהיו מסוגלים לתמוך בביצועים מהירים, והחברה הצהירה כי צפוי שיפור בביצועים של עד 75% ביחס למצב הקיים . עוד נכתב בהודעה כי בין הלקוחות הישראלים שכבר משתמשים ב- AWS וב- Amazon CloudFront להרצת אפליקציות, ניתן למצוא את IronSource , Jfrog , Kaltura , Kenshoo , Viber , גט וסלקום.

"הנוכחות המקומית החדשה של Amazon CloudFront שמה את ישראל על מפת התשתית הגלובאלית של AWS . אנו נמשיך להשקיע, על מנת לענות על הצרכים המתרחבים של לקוחותינו ולסייע בהאצת המסע שלהם לאימוץ ושימוש בשירותי הענן. אנו גם נמשיך להגדיל את הצוות הישראלי של AWS עם משרות טכנולוגיות ועסקיות נוספות על מנת לשרת את לקוחותינו", מסר הראל יפהר, מנהל אמזון AWS בישראל, בהודעת החברה.