ישראל העבירה היום לרשות הפלסטינית יותר מ-2 מיליארד שקל

זאת בעקבות סיכום עם הרשות שפותר חלק מהמשבר בגין חוק הקיזוז, שקבע כי ישראל תקזז מכספי המסים שהיא גובה עבור הרשות, את המשכורות ואת המענקים שעוברים למשפחות מחבלים • הכספים ישמשו לתשלום מלא של המשכורות ולהחזרת מקצת הקיצוץ במשכורות מהחודשים האחרונים

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ישראל העבירה היום לרשות הפלסטינית יותר מ-2 מיליארד שקל, בעקבות סיכום עם הרשות הפותר חלק מהמשבר בגין חוק הקיזוז.

נזכיר, הרשות מסרבת מאז פברואר לקחת מישראל את כספי המסים שהיא גובה עבורה, בהיקף של שמונה מיליארד שקל בשנה. מדובר במכס ובמסים אחרים הנגבים מפלסטינים, בעיקר סוחרים וחברות המעבירים סחורות דרך ישראל. בפברואר נכנס חוק הקיזוז לתוקף, שקובע כי ישראל תקזז מכספים אלה את המשכורות ואת המענקים שמעבירה הרשות למשפחות מחבלים, בהיקף של כמעט חצי מיליארד שקל בשנה. הרשות בתגובה סירבה לקבל את כספי המסים כולם, ובשל כך נכנסה לגירעון תקציבי עמוק וקיצצה בין השאר את משכורות עובדי המגזר הציבור בחצי. הגירעון כוסה בחלקו על ידי מענקים והלוואות מקטאר ומפלגות אחרות, אך החלק הארי נותר בעינו. יו"ר הרשות אבו מאזן הורה בין השאר לקצץ בחזרה תוספת שכר שקיבלו שרי הממשלה בסך של 2,000 דולר בחודש, ופיטר את רוב יועציו, כעשרים במספר.

בין ישראל לרש"פ התקיים משא ומתן ובימים האחרונים והבוקר הודיע חוסיין א-שייח' הממונה על המגעים עם ישראל כי סוכם שכספי הבלו ומסי הדלקים האחרים יוחזרו לרשות בעוד המכס, המע"מ והמסים האחרים שישראל גובה יישארו בקופת האוצר הישראלי. לפי מקורות פלסטינים מדובר בכמעט מחצית הכספים שהצטברו מאז פברואר, יותר מ-2 מיליארד שקל, אשר ישמשו, בין השאר, לתשלום מלא של המשכורות, ולהחזרת מקצת הקיצוץ במשכורות מהחודשים האחרונים.