ח. מר, ההשקעה הלא מוצלחת של פימי, מוכרת לקרן נוי את החזקתה במרימון גז ברווח של 20 מיליון שקל

מרימון, שחצי ממניותיה מוחזקות על ידי חברת רימון, השקיעה עד היום 150 מיליון שקל בהקמת תשתית לחלוקת גז טבעי באזור הצפון, וצפויה להשקיע עוד 200 מיליון שקל בחיבור אזורים נוספים לחלוקה

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

חברת ח. מר , הנמצאת בשליטת קרן פימי, מוכרת את החזקתה (50%) בחברת מרימון גז לקרן התשתיות נוי תמורת 32.75 מיליון שקל.

נוסף על כך, ח. מר תקבל עוד 3.6 מיליון שקל עבור כל 10 מיליון קוב גז של צריכת לקוחות מתואמת בחישוב שנתי, מעבר לצריכה של 150 מיליון קוב גז, בגין כל אחת מהשנים 2024-2020. ההתחשבנות הסופית על גובה התמורה תתבצע לאחר מכן, כשסכום העסקה הסופי עשוי להגיע לכ-60 מיליון שקל. 

השלמת העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים, צפויה עד לסוף נובמבר, ולאחריה תרשום ח. מר רווח הון של כ-20 מיליון שקל (לפני מס).

מרימון היא חברה ייעודית שהוקמה לצורך תכנון, הקמה, והפעלה של רשת החלוקה של הגז הטבעי באזור הצפון מתוקף רישיון שניתן לה לתקופה של 25 שנה. אזור החלוקה של החברה כולל, בין השאר, את חיפה, מפרץ חיפה והקריות, נהריה, מעלות תרשיחא, עכו, כרמיאל, קרית שמונה, טבריה, ראש פינה, צפת, קצרין וצמח. 

החברה, שהמחצית השנייה של מניותיה מוחזקת על ידי חברת רימון, השקיעה עד היום כ-150 מיליון שקל בהקמת תשתית החלוקה והיא צפויה להשקיע עוד כ-200 מיליון שקל בהנחת התשתית, בעיקר לצורך חיבור אזורים נוספים לחלוקת הגז. 

מניית ח. מר עלתה בתגובה לדיווח

מניית ח. מר הגיבה לדיווח בעלייה של 6%. עם זאת, בשנה האחרונה צנחה המניה ביותר מ-50% על רקע הרעה בתוצאות החברה, שהיא אחת ההשקעות הפחות מוצלחות של קרן פימי. מאז שרכשה קרן פימי את השליטה בח. מר, בספטמבר 2013, צנחה מניית החברה בכ-80% ושוויה בבורסה הצטמק לכ-98 מיליון שקל.

ח. מר עוסקת בביצוע פרויקטים ואספקת שרותים בתחומי התקשורת, האבטחה והביטחון. את הרבעון הראשון של 2019 סיימה החברה עם הפסד נקי של כ-17 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. 

לצד העמקת ההפסדים, רואי החשבון של החברה היפנו את תשומת הלב לכך שח. מר לא עומדת בחלק מאמות המידה הפיננסיות שלהן התחייבה מול הבנקים המלווים שלה כבר מסוף ספטמבר 2018, ואחרי שחלקן תוקנו, במהלך מאי 2019 היא קיבלה ויתור נוסף מהבנקים בנוגע לעמידה בדרישות. 

לח. מר היו בסוף הרבעון הראשון הלוואות בנקאיות של כ-257 מיליון שקל, מתוכן כ-204 מיליון שקל חוב לזמן קצר.

כמו כן, ציינו רואי החשבון כי תחזית תזרים המזומנים של ח. מר לשנת 2019 מביאה בחשבון "גבייה מלקוחות, מימוש נכסים ואיגוח של חובות לקוחות", וכי הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל ניר למפרט, והדירקטוריון, סבורים כי תוכניותיה יתממשו והיא "תעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

קרן נוי פועלת ומשקיעה בתחום התשתיות, ומנוהלת על ידי פיני כהן, רן שלח וגיל-עד בושביץ. הקרן גייסה עד היום כ-6 מיליארד שקל (בשלוש קרנות) מגופים מוסדיים גדולים במשק, ובהם הפניקס, מנורה, אלטשולר שחם, מיטב דש, עמיתים, הלמן אלדובי, מגדל, בנק הפועלים, קופות הגמל של בנק לאומי וגופים נוספים.