השיפור במכירות של אלקטרה צריכה הניב לה רווח של 25 מיליון שקל ברבעון השני

גולן טלקום, חברת הסלולר של אמ"צ, הציגה ברבעון צמיחה של 39% ברווח התפעולי, שהגיע ל-29 מיליון שקל, למרות עלייה של 1% בלבד בהכנסות • אמ"צ תחלק דיבידנד של כ-22 מיליון שקל

יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה, והבוקר (ג') היא סיכמה את הרבעון השני של 2019 עם רווח נקי של 25.6 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של כ-16 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות רבעוניות של כ-714 מיליון שקל - צמיחה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע שיפור במכירות מזגנים בישראל, שהתקזזו חלקית בירידה בתחום המזגנים בחו"ל ובירידה בתחום סחר המותגים. כמו כן, אמ"צ נהנתה מגידול במגזר קמעונאות החשמל בזכות העיתוי של חג הפסח, שחל השנה באמצע אפריל.

השורה התפעולית של אמ"צ הצביעה על רווח של 43.7 מיליון שקל (כ-6.1% מההכנסות) - קפיצה של 78% לעומת רווח תפעולי של 24.5 מיליון שקל (3.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים הנקי מפעילות שוטפת הסתכם ב-112.3 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת תזרים מזומנים שלילי של 36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

פעילותה המרכזית של אמ"צ, המנוהלת על-ידי צביקה שווימר ונמצאת בשליטת חברת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, היא יבוא, ייצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים והפעלת רשתות השיווק מחסני חשמל ושקם אלקטריק (קמעונאות חשמל). נוסף על כך מחזיקה אמ"צ בחברת הסלולר גולן טלקום.

את המחצית הראשונה של 2019 סיימה אמ"צ עם שיפור של 2% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-1.33 מיליארד שקל. הרווח התפעולי גדל ב-36% והסתכם בכ-80.4 מיליון שקל (6% מהמכירות), ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 41.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10 מיליון שקל במחצית המקבילה.

במכירות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים נרשם במחצית הראשונה של השנה גידול של 0.7% בלבד במכירות לעומת התקופה המקבילה, לכ-563 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-25% לכ-21 מיליון שקל. במגזר הקמעונאות (רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק) גדלו המכירות במחצית השנה ב-0.6% לרמה של כ-593 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-6.6% לכ-20 מיליון שקל.

תוצאות אלקטרה צריכה ברבעון השני
 תוצאות אלקטרה צריכה ברבעון השני

גידול קל בהכנסות גולן טלקום

חברת הסלולר של אמ"צ, גולן טלקום, סיימה את הרבעון השני של 2019 עם הכנסות של 131.3 מיליון שקל - עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברווח התפעולי של גולן טלקום נרשמה עלייה של 39% ל-29 מיליון שקל.

במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות גולן טלקום ב-261 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה, והרווח התפעולי צמח ב-33% ל-52 מיליון שקל.

גולן טלקום סיימה את הרבעון השני עם כ-906 אלף מנויים פעילים - גידול של כ-5,000 מנויים מהרבעון הקודם. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) במחצית הראשונה הסתכמה ב-48 שקל (בדומה ל-ARPU הממוצע בתקופה המקבילה אשתקד).

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, אישר דירקטוריון אמ"צ חלוקת דיבידנד בסך כ-22 מיליון שקל. מניית אלקטרה מוצרי צריכה  רשמה היום בתגובה לפרסום התוצאות עלייה של 3% והשלימה התקדמות של 54% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

המנכ"ל שווימר ציין עם פרסום הדוחות: "השיפור בתוצאות הושג בהמשך לפעולות שנוקטת הנהלת החברה, הכוללות בין השאר שינויים במבנה הארגוני, שיפור תהליכי עבודה, לרבות ניהול המלאי שצומצם באופן ניכר - דבר המתבטא בתזרים המזומנים החזק שנרשם ברבעון השני. תוצאות הרבעון הן בבחינת הפירות הראשוניים שמניבות פעולות אלה, ואנו פועלים כדי להמשיך את מגמת השיפור גם בהמשך השנה".