המודעה: לא להצביע למי שאינו שוחר תורה. זהות המפרסם: לא ידוע

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הוציא הבוקר צו לעלוני השבת של המגזר הדתי, המחייב אותם לחשוף את זהותו של מפרסם מודעה המרמזת לא להצביע למפלגת "ימינה"

השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר
השופט העליון חנן מלצר / צילום: טל שניידר

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הוציא הבוקר (ד') צו לעלוני השבת של המגזר הדתי, המחייב אותם לחשוף את זהותו של מפרסם מודעה המרמזת לא להצביע למפלגת "ימינה". 

מדובר במודעה האמורה להתפרסם בעלוני השבת "משב הרוח", "גילוי דעת" ו"עולם קטן", המופצים בבתי הכנסת בימי שישי בבוקר, וגם בעיתוני הציונות הדתית "מקור ראשון", "שביעי" ועוד. המודעה אינה מציינת את מפלגת "ימינה" באופן מפורש, אך מזהירה מפני הצבעה לחילוניים, כלומר למפלגה בראשה עומדת אישה שאינה דתייה. "יש איסור גמור לסייע שיבחרו אנשים שאינם מאמינים בתורת משה" נכתב במודעה, כציטוט של הרב אברהם שפירא. 

על המודעה מודפסת חותמת "נאמני הציונות הדתית", גוף שאינו מוכר.

מודעת בחירות שפורסמה עבור המגזר החרדי
 מודעת בחירות שפורסמה עבור המגזר החרדי

מלצר הורה בצו שלא לפרסם את המודעה עד להחלטה אחרת שלו, ואיפשר לכלי התקשורת הנ"ל להודיע לו עד לשעה 17:00 היום למסור מי הוא הגורם האחראי על הזמנת המודעות בשם "נאמני הציונות הדתית".

חוק הבחירות (סעיף 10 (ב) (5)) מחייב את הגופים המפרסמים מודעות פוליטיות לצרף למודעה את שם האדם או הסיעה הפוליטית אשר הזמינו את פרסומה.