הושגה פשרה בנוגע לבעלות בשבא: מזרחי טפחות יקבל 3.2% מהמניות בהנחה של 67%

הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי ימכרו לבנק מזרחי טפחות  3.2% ממניות חברת שירותי התשלום שבא בהנחה משמעותית על מחיר השוק של מזרחי טפחות כנגד יתר הבנקים, החברה, ובכך יבוא לסיומו סכסוך הבעלות בין הבנקים. המניות הנמכרות נשמרו על ידי הבנקים על מנת לשמש אותם למכירה למזרחי טפחות, שלפני שנים רבות ויתר על המניות הללו בגלל שהיה אז בנק דתי.

אתמול נחתם הסכם פשרה בין חמשת הגופים ובמסגרתו מזרחי טפחות יקבל לידיו את המניות לפי מחיר של 2.37 שקל למניה, המהווה שליש משווי המניה בסוף ביום המסחר ב-14 ביולי השנה, ומהווה כ-30% מערך המניה היום.

במועד ההשלמה של הסכם הפשרה, ההלוואה הצמיתה הרשומה לזכותו של בנק מזרחי טפחות, בסכום כולל של 150 אלף שקל, והמוצגת כחלק מההון העצמי של שבא, "תסווג בספרי החברה כפרמיה על מניות ולבנק מזרחי טפחות לא יהיה כל חלק בה", כפי שמפרטת שבא בדיווח לבורסה. עם זאת, הסכם הפשרה טרם הושלם ועם השלמתו ישתנו שיעורי ההחזקות של בעלי המניות בחברה. בכל מקרה, השלמת ההסכם תהווה ויתור סופי ומוחלט של כל התביעות, הדרישות והטענות של מזרחי טפחות כנגד יתר בעלי המניות בשבא.

בסוף מאי הונפקה שבא לפי שווי של 296 מיליון שקל. שב"א מתפעלת מערכת תקשורת דו-כיוונית בין סולקים ומנפיקים של כרטיסי חיוב לבין בתי עסק, לאישור ולאיסוף עסקאות המבוצעות בכרטיסי חיוב בבתי העסק. כמו כן, החברה מנהלת ומתפעלת ממשק סליקה בין סולקים ומנפיקים של כרטיסי חיוב, ומערכת מיתוג המקשרת בין רשתות ATM.