המחנ"ד והעבודה-גשר: לחקור שוחד בחירות בהסכם הליכוד-זהות

ח"כ תמר זנדברג ומזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני פנו היום ליועמ"ש בקריאה לפתוח בחקירה בחשד לשוחד בחירות - על ההסכם בין הליכוד לזהות של משה פייגלין

תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף
תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף

ח"כ תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליטבקריאה לפתוח בחקירה בחשד לשוחד בחירות - על ההסכם בין הליכוד לזהות של משה פייגלין.

במכתב נאמר כי לפי הפרסומים הציע נתניהו ליושב ראש מפלגת 'זהות' לפרוש מהמרוץ לכנסת, תמורת הצעה לכיסוי חובות מפלגתו והבטחות פוליטיות, בין היתר, מינוי לשר כלכלי בכיר. זנדברג כותבת כי "מדובר בהצעות אשר מעלות חשש אמיתי לשוחד בחירות ואולי אף הונאת בחירות. לכך קיימים תקדימים כדוגמת ראש עיריית נהריה לשעבר רון פרומר אשר הורשע ב-2008 לאחר שסיכם עם יריביו במהלך הבחירות לרשויות המקומיות כי הם יפרשו מהמרוץ ובתמורה הוא ימנה אותם לתפקידים בכירים בעירייה. " לטענתה כספי הליכוד הינם כספי ציבור המיועדים לצרכי קמפיין הבחירות של הליכוד ואינם מיועדים לכיסוי חובות של מפלגות אחרות לטובת אינטרסים פוליטיים של הליכוד וראש הממשלה. והשימוש בהם למטרה הזו גובל בשוחד בחירות.

עוד היא מציינת כי הרשימות לכנסת נסגרו ב-31 ליולי והוגשו לוועדת הבחירות ולכן כל הסכם פוליטי הקשור ברשימות לכנסת ועלול להשפיע על הבחירות יכול להיחשב כהונאת בחירות.

זנדברג הודיעה כי תפנה גם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר בבקשה לפסול את ההסכם.

גם מזכ"ל מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני פנה היום (ה') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט בבקשה שייבחן את כשרות ההסכם שנחתם בין זהות לבין הליכוד.

"הסכם ה׳ממון תמורת שלטון׳ מעלה חשש כבד כי ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות מתיר מתן טובות הנאה על חשבון הציבור למפלגת זהות", כתב חרמוני במכתבו, "ניכר כי נתניהו מנצל את מצוקתה הכספית של ׳זהות׳ בראשות פייגלין. סחר בין מפלגות, אשר מבוסס על כספי ציבור הוא עבירה על החוק".

חרמוני דרש מהיועמ"ש לבחון את כשרות ההסכם ואם יימצא כי אינו חוקתי, כפי שעולה מהדברים, להורות על ביטולו תוך מיצוי הדין עם האחראיים.