עמיר פרץ: "אי אפשר שנתניהו יהווה דוגמה לילדים שלנו"

"לנתניהו יש אלוהים אחד שקוראים לו מילטון פרידמן, המנטור של השוק החופשי", כך אמר היום יו"ר רשימת העבודה-גשר, עמיר פרץ, על ראש הממשלה • פרץ גם התייחס לביקורת על החבירה לאורלי לוי: אני בז לאלה התוקפים את אורלי לוי, הם קוראים לעצמם דמוקרטים וליברלים, והם ממש לא כאלה"

עמיר פרץ בכנס התעשיינים / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים
עמיר פרץ בכנס התעשיינים / צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

"לא ניכנס לממשלת נתניהו גם אם המשותפת תיכנס אליה - לא רק בגלל הרף הפלילי, אלא המוסרי, אי אפשר שנתניהו יהווה דוגמה לילדים שלנו", כך אמר הבוקר בכנס התאחדות התעשיינים יו"ר רשימת העבודה-גשר, עמיר פרץ. "לנתניהו יש אלוהים אחד שקוראים לו מילטון פרידמן המנטור של השוק החופשי. וזו עוד סיבה, אין שום סיכוי שניכנס לממשלתו גם בשל זה. הגיע הזמן שהוא ילך הביתה. עם הליכוד כליכוד אנהל מו"מ, אבל איני חושב שאוכל להגיע איתם להסכמות על רקע הבדלי תפיסות".

"כל מי שמייצר פה הופכים אותו לדמות מטרה ופוגעים בה. אמרתי לעובדים ולוועדים, תדאגו שהמפעלים שלכם ירוויחו כי אחרת לא יהיה טוב לאף אחד", פרץ דיבר על היחס לעובדי המפעלים בארץ, זאת כתזכורת למעמדו כיו"ר ההסתדרות המיתולוגי בשנות ה-90.

פרץ נשאל מהקהל אם שכר שעתי מינימלי של 40 שקל לשעה ימוטט מפעלים וענה כי "אתם צריכים לדאוג שהעובדים שלכם לא יהיו עניים, ותמצאו את המקורות לכך. העלאת השכר גם תגביר פריון".

יו"ר העבודה הגיב לביקורת על צירופה של אורלי לוי לרשימתו: "אני שומע כאלה שמדברים על אורלי לוי ומתלוננים שבאה מהימין. זו חוצפה של אנשים קטנים. גדלה בערוגות הימין, עם כל הכבוד לכולם, הערוגה שהיא גדלה היא ערוגה להתגאות בה, דוד לוי היה מאלה שתמכו בשיחות עם הפלסטינים ובנסיגה מלבנון. והכי חשוב הוא תקף את נתניהו על ההפגנה במרפסת בכיכר ציון. הלוואי שיהיו עוד הרבה ערוגות כאלה". פרץ הוסיף כי "הגיע הזמן להתייחס אלי האשה הזו בצורה רצינית, היא לוחמת היא עם חזון. אני מאמין בה ובסופו של יום אנשים יבינו כי אנחנו מניפים את שני הדגלים, גם דגל השלום וגם דגל הצדק החברתי. אני בז לאלה התוקפים את אורלי לוי הם קוראים לעצמם דמוקרטים וליברלים, והם ממש לא כאלה. אני בז להם".

את דבריו סיכם פרץ במסר אופטימי אך סוציאליסטי מאוד: "יהיה שלום כשהפועלים ידברו על שלום ולא האליטות. שלום מביא משקיעים והכלכלה ממריאה. השלום יפרוף כשיהיה שלום עממי מלמטה".