תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בשנת 2025 אשדוד תהיה מטרופולין כלכלי חברתי מהחשובים בישראל"

כך אמר היום, ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בוועידת אשדוד לחדשנות ויזמות – Commercity, שנערכה בעיר בהשתתפות שר הכלכלה, אלי כהן ובכירים נוספים • רמי לוי: "כניסת אמזון תעשה רק טוב לעסקים"

מימין לשמאל: שרון מרק, סגנית ראש העיר; אלי כהן, שר הכלכלה; ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד / צילום: לירון מולדובן
מימין לשמאל: שרון מרק, סגנית ראש העיר; אלי כהן, שר הכלכלה; ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד / צילום: לירון מולדובן

הכתבה מטעם עיריית אשדוד

"צריך להקים באשדוד אוניברסיטה, לא סתם תקציב החינוך עבר לראשונה את תקציב הביטחון - זה העתיד שלנו ומקור העוצמה של מדינת ישראל", כך אמר הבוקר ח"כ אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה בוועידת אשדוד לחדשנות ויזמות - Commercity שהתקיימה לראשונה בעיר, ביוזמת האגף לקידום עסקים ותעשייה בעיריית אשדוד ועסקה בין היתר במסחר מקוון, קמעונאות ומה שביניהם.

לדברי כהן, "היום אנחנו מציינים אבן דרך בהתפתחות של אשדוד. לא ירחק היום שעובדים מהמרכז יגיעו לעבוד באשדוד במתחם ההייטק - הפוך ממה שמתרחש כיום. עצם העובדה שאשדוד נבחרה פעמיים ברציפות מתוך 150 ערים לעיר הידידותית בישראל לעסקים קטנים ובינוניים היא תעודת כבוד שאין גדולה ממנה".

בוועידה השתתפו ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי; יצחק כהן, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד; רמי לוי, מנכ"ל ובעלים "רמי לוי שיווק השקמה"; אלה אלקלעי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI ויו"ר שדולת הנשים; וחנה רדו, נשיאת סופרסונס; הוכרזו בה שורה של בשורות שישפיעו על מעמדה של אשדוד בשנים הקרובות בישראל ובעולם, בתחומי הטכנולוגיה, התחבורה, הלוגיסטיקה והחינוך.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי אמר כי "הכלכלה העולמית עוברת שינויים טכנולוגיים שמשפיעים על שוק העבודה וגם על אשדוד. זה הביא אותנו לחשוב על החזון הכלכלי של העיר לעשור הבא. אני גאה להכריז כאן שבשנת 2025 אשדוד תהיה מטרופולין כלכלי חברתי מהחשובים בישראל ותמשיך בתהליך הצמיחה והפיתוח שהעיר חווה בשנים האחרונות. אנחנו מתכננים להגדיל את העיר בעוד 100 אלף תושבים בעשור הבא". לדבריו, "שיעור האבטלה באשדוד ירד לרמת הממוצע הארצי ולפעמים אף לפחות - זהו הישג בלתי רגיל".

לסרי גם התייחס בוועידה לפעילות עסקים קטנים בעיר: "גילינו שרק 30 אחוז מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מנצלים את אתר אינטרנט שלהם למכירות ובכוונתנו לסייע להם בכך".

סגנית ראש העיר אשדוד וממונה על אגף קידום עסקים ותעשייה, שרון מרק, אמרה כי "זיהינו את השפעת הניו-קומרס על שוק הנדל"ן המסחרי, המתבטאת בביקוש לשטחי לוגיסטיקה על חשבון שטחים לקמעונאות. התחלנו בסדרת מהלכים שמטרתם לשווק את עורף הנמלים העצום של העיר לטובת חברות מסחריות, יצאנו בסדרת מיזמים שיאפשרו בעיר חדשנות במסחר ושירותים ע"י צמצום חסמים, הגדלת ההון האנושי, ומתן פלטפורמה לפיילוטים בתחום האיקומרס במרחבי העיר. קבענו גם תעריף ארנונה מופחת לחברות טכנולוגיות שיזכו להביא את הפעילות שלהן לפארק ההייטק באשדוד. אנו נוודא שכל יזם ובעל עסק ידע שאשדוד, הצפויה להפעיל שני נמלים, תהווה חוליה משמעותית בשרשרת האספקה של מדינת ישראל".

עוד הציגו בוועידה בכירים מעולמות הקמעונאות, המסחר האלקטרוני והשילוח, פתרונות לעסקים מקומיים ולתושבי העיר, לשימוש בכלים חדשים של מכירות ברשת על מנת להגדיל את המכירות והרווחים. בין הדוברים: מאיה רויזמן, מנהלת תחום המשלוחים בחברת Gett; מאיה קלדרון, סמנכ"לית חדשנות ופיתוח עסקי בדואר ישראל; שרית בק ברקאי, מנכ"לית PayBox ועוד.

"האונליין רק יצמח"

במסגרת הוועידה נערכה שיחה בין רמי לוי, מנכ"ל ובעלים "רמי לוי שיווק השקמה", לבין העיתונאי לשעבר ויזם ההייטק אביב פרנקל. לוי התייחס לכניסתה הצפויה של אמזון לישראל ואמר: "אני מברך על הגעת אמזון, בינתיים יש המון כותרות והיא לא באה. אם אמזון תיכנס, זה יעשה רק טוב לעסקים והם יצליחו יותר. האונליין הוא פלטפורמה לצמיחה".

הוא הוסיף ודיבר על התוכניות לעתיד של גודפארם, רשת הפארם המוזלת שבשליטתו: "אנחנו רוצים להיכנס לעולם המשלוחים והאונליין בתחום הפארמה כדי להגיע בתוך רבע שעה ללקוח. התרופות צריכות להגיע לחולה ולא להיפך, הרגולציה צריכה להשתנות, יש פה אינטרסנטים שלא רוצים שזה ישתנה", הדגיש. עוד אמר לוי כי "הפארמים מוכרים יותר כי הם מביאים אליהם את הצרכן שהוא החולה לצורך העניין, ועל הדרך מוכרים לו עוד מוצרים". 

לגבי התחרות עם שופרסל אמר לוי: "התחרות שלי היא לאו דווקא מצד שופרסל, אנחנו מתייחסים לכולם בצורה שווה. תחרות לא מהווה עבורנו איום - להיפך, הצרכן בסוף מסתכל על המחיר". לסיום נשאל על ידי פרנקל האם יש בכוונתו להיכנס לפוליטיקה והשיב: "אין סיכוי שאכנס לפוליטיקה כי היא כפויית טובה ואני לא רוצה להיות שם. לדעתי לא יהיה שינוי בבחירות הקרובות, הימין ינצח וביבי יהיה רוה"מ".