גם רואי החשבון מתגייסים למשימת השמירה על טוהר הבחירות

ועדת הבחירות המרכזית אישרה את בקשתה של נשיאת לשכת רואי החשבון, רו"ח איריס שטרק, לפעול לגיוסם של 300 חברי הלשכה לתפקיד מפקחים על טוהר הבחירות • שליש מהמפקחים על טוהר הבחירות – עורכי דין ורואי חשבון

רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון / צילום: שלומי יוסף
רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון / צילום: שלומי יוסף

אחרי עורכי הדין, גם רואי החשבון נרתמים למשימת השמירה על טוהר הבחירות: רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון, פנתה לשופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ולמנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, בבקשה לשלב רואי חשבון כמפקחים על טוהר הבחירות

הבוקר (ה') אישרה הוועדה את בקשתה של רו"ח שטרק ונתנה אור ירוק למהלך, במסגרתו מתעדת לשכת רואי החשבון לגייס 300 רואי חשבון חברי לשכה, שישמשו כמפקחים על טוהר הבחירות, במסגרת הפעילות של ועדות הקלפי בכל רחבי הארץ ביום הבחירות.

בעקבות אישור המהלך, ציינה שטרק: "רואי החשבון, במהותם המקצועית, אמונים על ערכי האתיקה, היושרה והמחויבות כלפי כלל הציבור. לכן, מתבקש וטבעי שהם ישתלבו בפיקוח ביום הבחירות ויסייעו למהלך התקין והדמוקרטי של בחירות בישראל". 

טפסי הגשת המועמדות לתפקיד מפקח טוהר בחירות מטעם ועדת הבחירות המרכזית כבר הופצו לכ-15 אלף רואי החשבון חברי הלשכה וירוכזו בלשכת רואי החשבון בהליך מהיר, כך שיועברו כבר ביום ראשון הקרוב לוועדת הבחירות. התפקיד ייעשה בתמורה (ולא בהתנדבות), על-פי הוראות ועדת הבחירות.

מהודעת לשכת רואי החשבון, עולה כי רק רואי חשבון שהם גם חברי לשכה יוכלו לשמש כמפקחים על טוהר הבחירות.

יוזמת שטרק מצטרפת ליוזמה שנקט בסוף השבוע שעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, במסגרתו לשכת עורכי הדין תגייס מבין חבריה 700 מפקחים לטוהר הבחירות, ומשלימה את היעד שוועדת הבחירות הציבה לעצמה בכל הנוגע למספר המפקחים על טוהר הבחירות שברצונה לגייס.

בנוסף ל-1,000 עורכי הדין ורואי החשבון שישמשו כמפקחים לטוהר הבחירות, ועדת הבחירות הודיעה כי תפעיל באמצעות חברת האבטחה "צוות שלוש" 2,000 מפקחים נוספים, שחלקם יצוידו במצלמות.

בתוך כך, אמש (ד') שלחה לשכת עורכי הדין קול קורא לחבריה להירתם לתפקיד המפקחים. לפי הקול הקורא שהופץ, שכרם של מפקחי טוהר הבחירות צפוי לעמוד על 1,500 שקל נטו שישולמו מתקציב ועדת הבחירות. עוד עולה מהקול הקורא שהופץ לכל חברי הלשכה כי יורשו לשמש כמפקחים רק מי שלא היו חברים במסגרת פוליטית כלשהי במהלך שלוש השנים האחרונות, ויחתמו על תצהיר דיגיטלי לפיו הם אינם מייצגים מפלגה כלשהי.