שריפת ענק משתוללת במפעל שמן תעשיות בסמוך לנמל חיפה

במשרד להגנת הסביבה אמרו בהתייחס לאירוע החריג כי השריפה תחומה בשטח המפעל, וכי צוותים מטעם המשרד הקימו בקרבת מקום חפ"ק שבו הם פועלים לניטור חלקיקים באזור חיפה והקריות

שריפה בשמן תעשיות בנמל חיפה / צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
שריפה בשמן תעשיות בנמל חיפה / צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

כוחות כיבוי גדולים מנסים להשתלט מאז שעות הצהריים על שריפת ענק שמשתוללת במפעל של שמן תעשיות הסמוך לנמל חיפה. במקום מאוחסנים עשרות טונות של שמן ועשן סמיך מיתמר ממנו. כ-70 צוותי כיבוי פועלים בשטח. השריפה מתפשטת ופגעה במספר מחסנים שבהם כמויות גדולות של שמן וכעת מנסים לבודד את האש למתחם המפעל.

במשרד להגנת הסביבה אמרו בהתייחס לאירוע החריג כי השריפה תחומה בשטח המפעל, וכי צוותים מטעם המשרד הקימו בקרבת מקום חפ"ק שבו הם פועלים לניטור חלקיקים באזור חיפה והקריות.

לפי המשרד להגנת הסביבה, תחנות הניטור שפזורות באזור המפרץ לא זיהו עד כה חריגות באיכות האוויר ושם ציינו כי אם יימצאו בהמשך - יימסרו הנחיות מתאימות לציבור.

גג המפעל שבו פרצה השריפה עשוי מאסבסט ובמשרד להגנת הסביבה נערכים לפינויו - מיד לאחר שהכבאים ישתלטו על הלהבות וזאת כדי למנוע את חשיפת הציבור לחומר המסוכן.

במקביל למאמצים לכיבוי האש, המשטרה סגרה קטע מכביש 22, הסמוך למקום השריפה. כוחות כיבוי נוספים הוזעקו בשעה האחרונה לאזור השריפה בניסיון להשתלט עליה ולמנוע את התפשטותה.