בזכות רפורמת הקנאביס: זינוק בהכנסות פנאקסיה לעומת אשתקד

הכנסות החציון עמדו על 5.7 מיליון שקל לעומת 4.1 בכל 2018  • החברה עדיין מפסידה • ד"ר דדי סגל, מנכ"ל החברה: "אנחנו פועלים מתוך הערכה שהיצוא יאושר עד סף השנה"

 

חברת פנאקסיה ישראל שהינה אחת החברות המובילות בתחום עיבוד הקנאביס הרפואי, הודיעה על גידול משמעותי בהכנסותיה ברבעון הנוכחי ובמחצית הראשונה של 2019. החברה רשמה הכנסות של 5.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת 1.09 מיליון שקל במחצית המקבילה, ולעומת 4.1 מיליון שקל ב-2018 כולה. ברבעון השני של 2019 נרשמו הכנסות של 3.11 מיליון שקל, יותר מפי 4 מברבעון המקביל.

ההודעה אינה משפיעה כרגע על מניית הרודיום , לתוכה צפויה פנאקסיה להתמזג בחודשים הקרובים. הרודיום נסחרת לפי שווי של כ-52.5 מיליון שקל, המקנים לפנאקסיה הממוזגת שווי של בין 260-520 מיליון שקל, תלוי בעמידה של פנאקסיה במספר אבני דרך, אשר עשויות להשפיע על נתח החברה הממוזגת שיוקצה לבעלי המניות המקוריים של פנאקסיה.

הגידול בהכנסות החברה נובע מכך שרפורמת הקנאביס שהחלה להיכנס בהדרגה לתוקף באפריל 2019, מחייבת שכל קנאביס הנמכר תחת התקנים החדשים, יעבור עיבוד במפעל, כולל תפרחת קנאביס הנמכרת בשקיות.

כרגע פנאקסיה היא בעמדה ייחודית שכן מלבד המפעל של חברת BOL המייצר רק את המוצרים שלה, פנאקסיה היא אחד משני מפעלים בלבד שדרכם ניתן להעביר את הסחורה (בזלת הוא המפעל השני). בשנה הקרובה צפויים להיפתח מפעלים נוספים, כך שהתחרות תגבר, אך צפוי גם גידול משמעותי במספר מרשמי הקנאביס אותם ניתן לספק רק במוצרי הרפורמה החדשה, שחייבים להיות מיוצרים במפעל.

החברה עדיין רושמת הפסדים כבר בשורה התפעולית. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הפסד תפעולי של 4.2 מיליון שקל. ההפסד הנקי הוא 14 מיליון שקל, מהם כ-10 מיליון שקל עלויות מימון הכרוכות במיזוג עם השלד הבורסאי הרודיום. היא רשמה תזרים מזומנים שלילי של 2.5 מיליון שקל מפעילות שוטפת. בקופתה 2.6 מיליון שקל בסוף התקופה ולפני המיזוג.

מן החברה נמסר כי: "תוצאות אלו נובעות מכך שהחברה נמצאת בשלבים ראשונים של פעילותה המצריכים השקעות משאבים מסיביות בעולמות הרגולציה, מהערכות ובניית תשתית לייצוא לאירופה כבר ברבעון הראשון של 2020, מגידול בהיקפי הייצור והפעילות, ומגידול ברמת ההוצאה הקבועה לשם עמידה בתקני GMP המאפשר לחברה למכור מוצרים בבתי מרקחת בישראל ובהמשך לייצא לחו"ל".

החברה מסרה כי היא פועלת בימים אלה להרחיב את המפעל שלה. בשוק נשמעה לאחרונה טענה כי המפעל של פנאקסיה קטן והיא מוגבלת מבחינת כושר יצור, אך החברה מעריכה כי תוכל לכסות את כל השוק הישראלי בכושר היצור הקיים שלה, וההרחבה היא בעיקר לצרכי יצוא, אם וכאשר יאושר סופית.

לדברי ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה: "בימים אלה הדגש המסיבי בפעילותנו מופנה להכנת החברה לקראת יצוא ושיווק מוצרים באירופה. אנו פועלים מתוך הנחת עבודה כי היצוא יאושר עד סוף השנה, ונערכים למוכנות מלאה לייצוא עד לרבעון הראשון של 2020. כך, בתחילת השנה הבאה נהיה ערוכים לספק לחולים במספר מדינות באירופה, את אותם המוצרים שאנו מספקים היום בישראל, אנו מקדישים משאבים רבים להשלמת רישום רגולטורי של המוצרים שלנו במדינות אירופה".