שר המשפטים אמיר אוחנה בחר בסיגל יעקובי כמ"מ מנכ"ל משרד המשפטים

יעקובי החלה את שירותה הציבורי ב-2000 ובשנתיים האחרונות מכהנת ככונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופס הכללית במשרד המשפטים

עו"ד סיגל יעקובי / צילום: שלומי יוסף
עו"ד סיגל יעקובי / צילום: שלומי יוסף

היום (ד') הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה על מינויה של עו"ד סיגל יעקובי לתפקיד ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים לאחר שבג"ץ הקפיא את מינוי עו"ד אופיר כהן על ידי אוחנה. החלטת בג"ץ על הקפאת מינוי המועמד המועדף על ידי השר התקבלה בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון שטענה ששר לא יכול למנות מנכ"ל מטעמו בתקופת בחירות ושהמהלך מנוגד להנחיית היועמ"ש.

נזכיר כי מינוי כהן נעשה לאחר שהשר אוחנה הדיח מתפקיד המנכ"לית את עו"ד אמי פלמור.

יעקובי, 44, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים ובנוסף תואר שני במדיניות ציבורית. היא החלה את שירותה הציבורי בשנת 2000 ובשנתיים האחרונות היא מכהנת ככונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופוסה הכללית במשרד המשפטים.

השר אוחנה מסר כי: היות שבמנכ"לית היוצאת כבר הודעתי שאין לי אמון, ואת המנכ"ל הנכנס אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן בג"ץ חסם מלהיכנס לתפקידו לעת עתה על לא עוול בכפו - החלטתי למנות את אחת המנהלות המוכשרות במשרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי - כממלאת-מקום המנכ"ל. נעבוד יחד כדי לטפל בבעיות הבוערות שאינן ממתינות להרכבת ממשלה חדשה".

ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים הנכנסת, עו"ד סיגל יעקובי, מסרה: "אני מודה לשר אוחנה על ההזדמנות לכהן כממלאת-מקום מנכ"ל המשרד. אני מתחייבת לעשות ככל שבידי וככל הנדרש כדי להביא להצלחת המשרד".