אחרי שתמכו ב-36 סטארט-אפים, האקסלרטור ליזמיות פותח מחזור חמישי

התוכנית כוללת ליווי צמוד של "מנטוריות" בתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק והדרכה באסטרטגיית מוצר, גיוסי הון, יציאה לשוק ובניית צוות • עד כה השתתפו בתוכנית 36 מיזמים ב-4 מחזורים

המייסדות של WFF, אירית קאהן, סיון שמרי-דהן ומרב וינריב / צילום: אורן טסלר
המייסדות של WFF, אירית קאהן, סיון שמרי-דהן ומרב וינריב / צילום: אורן טסלר

פורום המייסדות (WFF) הכריז על השקת הסבב החמישי של תוכנית האצה לסטארט-אפים שהוקמו על ידי נשים. התוכנית כוללת ליווי צמוד של "מנטוריות" בתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק, והדרכה באסטרטגיית מוצר, גיוסי הון, יציאה לשוק ובניית צוות. עד כה השתתפו בתוכנית 36 מיזמים ב-4 מחזורים.

כיום, ייצוג הנשים בהייטק עומד על כ-34% מכלל העובדים בענף, אך מספר היזמיות הוא נמוך אף יותר: לפי נתוני IVC , נכון לשנת 2018, רק 8% מכלל המייסדים והמנכ"לים בהייטק הן נשים. פורום המייסדות נועד להגביר את סיכויי ההצלחה של מיזמים בניהול נשים, ואחת המטרות המרכזיות שלו היא לסייע ליזמיות ולמנכ"ליות לגייס הון.

באופן כללי, מייסדות ומנכ"ליות של סטארט-אפים מגייסות פחות הון מאשר מקביליהן הגברים, אך עד היום, משתתפות התוכנית גייסו יחד למעלה מ-100 מיליון דולר. מדובר בנתון יוצא דופן ביחס לשיעור הגיוסים הכללי של סטארט-אפים בניהול נשים. לפי PitchBook הן גייסו 2% בלבד מכלל ההון שהושקע על ידי קרנות הון סיכון בארה"ב ב-2018.

הפורום הוקם על ידי סיון שמרי דהן, שותפה בקרן הצמיחה קומרה קפיטל, ומרב וינרב, מנהלת קואלקום וונצ'רס ישראל. אליהן הצטרפה אירית קהאן מדויטשה טלקום קפיטל פרטנרס ישראל. המנטוריות המשתתפות בתוכנית הן בכירות בחברות רב לאומיות, בקרנות הו סיכון וחברות צמיחה ישראליות בהן וויקס, מיקרוסופט, קרן אלף, ורייזון ונצ'רס, ויולה צמיחה ופיוניר. השנה, לראשונה, יצטרפו גם מנטורים גברים לצוות התוכנית.

מהאירוע השנתי של WFF עם EY שהתקיים ב-2018 / צילום: אורן טסלר
 מהאירוע השנתי של WFF עם EY שהתקיים ב-2018 / צילום: אורן טסלר

בין החברות שהשתתפו בתוכנית ניתן למצוא את Nexite של ענת שקד, המפתחת שביב אלקטרוני לתעשיית האופנה שגייסה עד כה 11 מ' דולר; Donde search , של ליאת זכאי שמפתחת מנוע חיפוש לפריטי אופנה באתרים וגייסה השנה 59 מיליון דולר; GalaPrompter של יונת ברלין המפתחת אפליקציה להנגיש הצגות תיאטרון שגייסה עד כה 3 מיליון דולר; ואת ZEEKIT של יעל ויזל שפיתחה טכנולוגיית ראייה ממוחשבת להלבשה וירטואלית וגייסה עד כה כ-13 מיליון דולר. בנוסף, התוכנית רשמה אקזיט ראשון כאשר ביולי השנה חברת AppLovin רכשה את SafeDK של אורלי שואבי ורוני שטרנברג.

"כשהקמנו את הפורום, ביקשנו לייצר תשתית נסיונית לצמיחתם של סטארט-אפים שבראשן עומדות נשים. היום אנחנו יכולות להגיד שאנחנו מתחילות לקצור את הפירות: עשרות נשים פונות אלינו, יזמיות צעירות וותיקות, להשתתפות בתוכנית או לסייע לאלו בתחילת בדרכן וההצלחה כבר פה - השנה ראינו את האקזיט הראשון של חברת הפורום SafeDK , וגיוסי ההון של החברות בתוכנית גדלים מידי שנה הן במספרם והן בסכומים המגוייסים". אומרת שמרי דהן. 

מרב וינריב, מנהלת קוואלקום ונצ'רס ישראל ואירופה, הוסיפה כי "התוכנית שלנו הפכה לבית חם עבור עשרות נשים בתוך תעשיית הטכנולוגיה וההון סיכון בישראל. במהלך חמש השנים האחרונות צמחו פה חברות משגשגות, בקנה מידה בינלאומי, שמובלות על ידי נשים. מעבר לתוכנית נוצרה גם קהילה יחודית של יזמות מובילות שתומכות זו בזו סביב האתגרים היחודיים של יזמות בכלל ויזמות נשית בפרט".