יו"ר ועד העובדים במגה: "מגה ב' לא יקרה במשמרת שלי"

את הדברים הללו אמר היום ל"גלובס" אייל אלי, שלוש שנים וחצי לאחר שרשת מגה נקלעה להקפאת הליכים תחת בעליה הקודמים • "אנחנו נמצאים רחוק-רחוק ממה שהיה בתקופה המקבילה", הוסיף

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה / צילום: איל יצהר, גלובס
אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה / צילום: איל יצהר, גלובס

"מגה ב' לא יקרה במשמרת שלי" - כך אומר היום (א') אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה בשיחה עם "גלובס", שלוש שנים וחצי לאחר שרשת מגה נקלעה להקפאת הליכים תחת בעליה הקודמים. "אנחנו נמצאים רחוק-רחוק ממה שהיה בתקופה המקבילה", הוסיף.

אלי מצהיר כי הוא תומך באפשרות שנחום ביתן ימכור עשרה סניפים כדי לשרת את החוב עבור הרשת, וכי "הוצגה בפנינו תוכנית עתידית למקורות מימון נוספים, ואנחנו מאמינים שהכול יהיה בסדר למרות הקושי. עודכנו כי נחום הזרים 80 מיליון שקל לרשת ב-2019, וזאת בנוסף ל-100 מיליון שהזרים מכיסו ב-2018 על-ידי מימוש נכסים אישיים שלו".

אלי מבקש להרגיע את העובדים וטוען כי "אם נחום ביתן דוחה תשלומים לספקים, זה לגיטימי, זה חלק מהביזנס. מותר לו לעשות את זה, מותר לבעלים לשבת עם חברות מזון ולדחות תשלומים, זה לא שהוא לא משלם - הוא ישלם, יש לו מילה. בניגוד לעבר, יש לו מחויבות מלאה לחברה, והוא הביא כסף מהבית, בניגוד למה שחווינו בעבר, שאף אחד לא הביא אגורה מהבית. צריך להצדיע לו על דבר כזה".

עוד מציין אלי כי "כל מה שהקבוצה התחייבה מבחינת שכר ותנאי עובדים שולם, זאת בנוסף לאירועים לעובדים והטבות לעובדים מצטיינים. לכל אורך התקופה אנחנו עובדים בשיתוף-פעולה עם הבעלים, היו עליות ומורדות כמו בין כל בני זוג, אבל תמיד ידענו להגיע להבנות כדי לשמור על הפרנסה של כולנו".

סוגיה כואבת שמעלה אלי היא הפער בתנאים של העובדים בין הרשתות השונות. "כארגון עובדים אני חש שהתחרות אינה שוויונית בענף רשתות השיווק. יש רשתות פרטיות שאינן משלמות לעובדים שלהן תנאים סוציאליים על-פי צו ההרחבה, ואני רואה בכך כישלון גדול של הרגולטור, שלא אוכף את הצו. בקבוצת יינות ביתן משלמים משכורת י"ג בזמן, משלמים קרן השתלמות בזמן, אין דלת מסתובבת סביב קביעות של עובדים".