עתירה לועדת הבחירות: סגרו את הצ'ט בוט של נתניהו

העתירה מתבססת על פעילות הליכוד באמצעות הצ'ט בוט, שמפרסם איור של תוצאות סקרים עם הכיתוב "כרגע עפ"י המצב בסקרים הפנימיים שלנו, אנחנו מפסידים בבחירות" • העתירה מבקשת "למחוק ולהפסיק כל פעילות של הצ'ט בוט של הליכוד אשר מפרים את הוראות הדין בישראל"

בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ
בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

ד"ר ענת בן דוד, חוקרת רשתות ומומחית מדע המדינה, ועו"ד שחר בן מאיר הגישו הבוקר (ב') עתירה ליו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, כדי שיורה לליכוד ולנתניהו לחדול מפרסום סקרים בניגוד לחוק.

העתירה מתבססת על פעילות הליכוד באמצעות הצ'ט בוט, שירות שיחות המסנג'ר של פייסבוק הנשלח למאות אלפי משתמשים. לפי העתירה "הליכוד ביצע עבירה על חוק דרכי תעמולה וחוק הבחירות לכנסת בכך שפירסם שקרי בחירות במועד האוסר על פרסום" (שגיאת הכתיב במקור).

במסגרת שליחת המסרים, נכתב בצ'ט בוט של נתניהו "כרגע על פי המצב בסקרים הפנימיים שלנו, אנחנו מפסידים בבחירות" ולטקסט הנ"ל צורף איור של תוצאות סקרים לפי הם גוש הימין עומד על 56 מנדטים וגוש השמאל, ליברמן והסיעה המשותפת - 64 מנדטים.

לדברי העתירה, חברת פייסבוק "מודעת היטב למעשי העבירה שמבצעים הליכוד, שכן רק בשבוע שעבר פייסבוק השעתה למשך 24 שעות את פעילות הצ'ט בוט, נוכח הודעות גזעניות".

לפי סעיף 16 לחוק דרכי תעמולה, החל מיום שישי לפני הבחירות ועד לסגירתן אסור לשדר או לפרסם על תוצאות סקר.

העתירה מבקשת "למחוק ולהפסיק כל פעילות של הצ'ט בוט של הליכוד אשר מפרים את הוראות הדין בישראל ולחלופין להשעות את פעילות הצ'ט בוט".