ימינה הגישה בקשה להתפצל בחזרה לשלוש מפלגות

את המו"מ הקואליציוני יבצעו בימינה, כגוף אחד, אך לצורכי מימון בחירות ופעילות סיעתית, הם יתפצלו לשתי קבוצות: איילת שקד ונפתלי בנט עם הימין החדש והרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי

השקת קמפיין מפלגת הימין המאוחד / צילום: כדיה לוי
השקת קמפיין מפלגת הימין המאוחד / צילום: כדיה לוי

סיעת ימינה הגישה בקשה אתמול (ג'), 16 בספטמבר, יום לפני הבחירות, להתפצל לבית היהודי, הימין החדש והאיחוד הלאומי. הבקשה הוגשה יממה לפני פתיחת הקלפיות והיא בהתאם להתחייבות חברי הסיעה לבוחרים, שהבלוק שלהם לקראת הכניסה לכנסת ה-22, הוא בלוק טכני בלבד.

את המו"מ הקואליציוני יבצעו בימינה, כגוף אחד, אך לצורכי מימון בחירות ופעילות סיעתית, הם יתפצלו לשתי קבוצות: איילת שקד ונפתלי בנט עם הימין החדש ולצידם, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ עם סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

לפי ההודעה שנמסרה לח"כ מיקי זהר, יו"ר ועדת הכנסת הזמנית הכנסת הבאה תצטרך לאשר את הודעת הפיצול.

גורמים בסביבתה של שקד אומרים כי היא הופתעה ממסמך הפיצול ומהכוונה לעשות כן בשלב כה מוקדם, וכי הכנתו נעשתה ללא ידיעתה. שקד התבטאה אמש לאחר פרסום העניין נגד הפיצול ואמרה כי היא מעדיפה להישאר ברשימה מאוחדת, ובעקבות לחצה הוחלט על ניהול משותף של המשא ומתן הקואליציוני. עם זאת, הפיצול יאפשר לנפתלי בנט ואולי גם לה, גמישות במקרה ותישמע דרישה מגנץ או גורם אחר לצרפם לקואליציה ללא בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ.