ליברמן: "יש רק אופציה אחת, ממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנאום סיכום הבחירות: "יש לשתי המפלגות הגדולות יותר מ-60 מנדטים ביחד; גם אם הם יקימו ממשלת אחדות בלעדינו, זה עדיף מאשר דשדוש במשאים-ומתנים"

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף

"כל מה שאמרנו לפני הבחירות, אנחנו אומרים גם אחרי הבחירות. יש לנו רק אופציה אחת - ממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן" - כך אמר הלילה (ג') יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בנאום סיכום מערכת הבחירות שלו.

"תמיד אמרנו שממשלת אחדות לאומית אפשרית רק במצבי חירום", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו, "אני אומר הערב, המצב הביטחוני והכלכלי הוא של חירום ואני לא רוצה להפחיד ולדכא אף אחד, אך אנחנו במצב חירום ולכן המדינה חייבת ממשלה רחבה ולא ממשלה שנלחמת על ההישרדות משבוע לשבוע, מהצבעת אי אמון אחת לשניה".

ליברמן דיבר גם על הצעות שיגיעו מכיוון נתניהו: "לא יעזרו שום פיתויים לתיקים ולא הצעות רוטציה. אנחנו נצטרך לעשות צעדים בלתי שגרתיים, בגלל מצב החירום". לאחר מכן הוא פנה לנשיא המדינה רובי ריבלין, "אני מציע לנשיא המדינה, שהוא דמות מפתח, לא לחכות לפרסום תוצאות רשמיות, אלא מותר לו גם באופן בלתי רשמי להזמין אליו ביום שישי בצהריים את נתניהו וגנץ לשיחה לא פורמלית. אין לנו זמן וצריך לפעול במקביל. מניח שיהיו מגעים לא פורמליים. כדי לדלג על כל השלבים, הפעם מותר לנשיא להזמין אליו את ראשי שתי המפלגות הגדולות ושידברו על פרשת השבוע, או שימצאו על מה לדבר". 

ליברמן הוסיף כי ישראל ביתנו לא חייבת להיות חברה בממשלה שתקום אך עדיין חייבת להיות ממשלה רחבה: "יש לשתי המפלגות הגדולות יותר מ-60 מנדטים ביחד; גם אם הם יקימו ממשלת אחדות בלעדינו, זה עדיף מאשר דשדוש במשאים-ומתנים. אנחנו נשמח להיות חלק, אך גם בלעדינו עדיף זה על ממשלות צרות".

ליברמן הודה לפעילי המפלגה והתייחס למערכת הבחירות עצמה: "תודה לכל הפעילים שהגיעו ולאזרחים שבחרו בישראל ביתנו. זה היה לא פשוט. אני מבין את כל מי שהתלבט. ראיתי הרבה מערכות בחירות, אבל מעולם לא ראיתי כל-כך הרבה שקרים, לחצים, פיתויים".

את הערב ליברמן סיים בתודה לכלי התקשורת השונים בישראל.