מסמנת את הגבר הישראלי: לוריאל משיקה בארץ מותג טיפוח לגבר

מכירות שוק טיפוח הפנים הישראלי לגבר מוערך בכ-20 מיליון שקל ומהווה כ-2% משוק הטיפוח לגבר • אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי הצריכה בלוריאל: "המטרה שלנו היא להכפיל את המכירות הללו בחמש השנים הקרובות"

קבוצת לוריאל מרחיבה את פעילות בישראל, ותחל למכור בישראל לראשונה מותג טיפוח שמיועד לגברים - L'OREAL MEN EXPERT. מדובר בקהל יעד שלוריאל החלה לפנות אליו בעולם לפני כ-15 שנה, כשכיום הוא נמכר בכ-52 מדינות ורק עתה מגיע לשוק המקומי.

במסגרת ההשקה יחלו להימכר בישראל לראשונה כ-22 מוצרים שונים המשתייכים לקטגוריית מוצרי הצריכה (Mass market) של הקבוצה, מתוכם כ-13 מוצרי טיפוח לעור, ביניהם דאודורנטים, קרמים לפנים, ג'ל ניקוי, ג'ל גילוח ואפרטשייב.

לדברי החברה, המותג יימכר בישראל במחיר ממוצע שיעמוד על כ-20% יותר מהמחירים בצרפת לפני מבצעים, והמחירים ינועו בין 22 ל-55 שקל.

על-פי נתוני יורומוניטור, שוק הקוסמטיקה הגברי מהווה 25% משוק הטיפוח בישראל ועומד על קרוב למיליארד שקל. עם זאת, לדברי אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל, "כיום בישראל אין מוצר טיפוח שהמיקוד שלו מיועד לגברים. לוריאל ישראל החליטה שזה הזמן הנכון להביא מותג טיפוח לגברים גם מבחינת בגרות השוק וגם מבחינת הבגרות שלנו כחברה. שוק טיפוח העור לגברים צומח היום פי שניים מזה של הנשים".

כיום מכירות שוק טיפוח הפנים הישראלי לגבר מוערך בכ-20 מיליון שקל ומהווה כ-2% משוק הטיפוח לגבר. לדברי אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי הצריכה בלוריאל, "המטרה שלנו היא להכפיל את המכירות הללו בחמש השנים הקרובות".

סקר שבצעה לוריאל לטובת ההשקה מעלה כי מחצית מהגברים בגילאי 20 ומעלה משתמשים בקרם פנים, כך ציינה גלי לב סיקסיק, מנהלת השיווק של תחום טיפוח הפנים בקבוצה.

נתון מעניין נוסף שחושפת לוריאל במסגרת ההשקה הוא הדומיננטיות של סופר-פארם עבור הצרכן הגברי בישראל. "האסטרטגיה שלנו היא להיות ברשתות בהן הגברים נמצאים וקונים, ומהמחקר שערכנו לקראת ההשקה עולה כי 72% מהקניות של מוצרי טיפוח של גברים מתבצעות בסופר-פארם", מציין נקש. במסגרת השקת המותג בשוק הישראלי מוצרי הדאודורנטים והגילוח יימכרו בכל הרשתות, ואילו מוצרי הטיפוח יושקו באופן בלעדי סופר-פארם.

ההשקה הנוכחית מצטרפת לשתי השקות נוספות של קבוצת לוריאל בישראל השנה - פתיחת חנות ראשונה של ארמני ביוטי בישראל בקניון רמת-אביב והשקה של מותג הדרמו-קוסמטיקה CeraVe.

קבוצת לוריאל היא תאגיד הביוטי הגדול בעולם. היא פועלת בכ-150 מדינות ומעסיקה כ-83 אלף עובדים ברחבי הגלובוס. מחזור המכירות השנתי שלה מסתכם בכ-26 מיליארד אירו בשנה, עם רווח תפעולי של כ-4.68 מיליארד. לוריאל מתמחה בתחום הקוסמטיקה, ולה פורטפוליו רחב של מותגי איפור וטיפוח, בהם מותגי יוקרה דוגמת לנקום, איב סאן לורן או ראלף לורן; ומותגים עממיים דוגמת לוריאל פריז, גרנייר, ומייבלין ניו-יורק.