דיסקונט מציג את המינוי הראשון של לוין והאחרון של אשר טופילסקי: זיו בירון ינהל את הבנק בניו יורק

בירון יחליף בתפקיד את אורי לוין שייכנס בקרוב לתפקיד מנכ"ל דיסקונט • בדומה ללוין ולמנכ"לית דיסקונט היוצאת לילך אשר טופילסקי, בירון מחזיק בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה בינלאומית מובילה, הגיע לדיסקונט מבנק הפועלים ועבד בחברת ייעוץ מובילה - במקרה שלו BCG, כמו אשר טופילסקי • חברת מידרוג העלתה את הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית של דיסקונט

רגע לפני כניסתו של אורי לוין לתפקיד מנכ"ל קבוצת בנק דיסקונט , מסתמן כי מי שיחליף אותו כמנכ"ל הבנק האמריקאי של הקבוצה, אי.די.בי ניו יורק, הוא מי שהחליף אותו גם בפעם הקודמת בתפקיד ראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק (ה-CFO), זיו בירון. בירון מונה לחבר הנהלת הבנק בינואר 2017, במקומו של לוין, כשהאחרון מונה למנכ"ל אי.די.בי ניו יורק. דירקטוריון דיסקונט אישר את מינוי בירון, המינוי הראשון של המנכ"ל הבא של הבנק, לוין, שהיום נודע כי ייכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר.

בדומה ללוין ולמנכ"לית דיסקונט היוצאת, לילך אשר טופילסקי, בירון מחזיק בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה בינלאומית מובילה, והוא הגיע לדיסקונט מבנק הפועלים. כמו כן, בדומה ללוין ולאשר טופילסקי, הוא גם מחזיק באמתחתו בניסיון בינלאומי בחברת ייעוץ מובילה - במקרה שלו BCG, כמו אשר טופילסקי. בין לבין בירון גם כיהן כשש שנים בתפקידים בקבוצת הבנקאות הבינלאומית HSBC בניו יורק ובלונדון.

אפרופו דיסקונט, חברת דירוגי החוב מידרוג הודיעה כי העלתה את הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית (BCA) של בנק דיסקונט מ-aa3 ל-aa2. לדברי כלכלני החברה "כיוון ההתפתחות של הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית נותר יציב".

עוד נמסר ממידרוג, כי כנגזר מהעלאת הדירוג כאמור, גם דירוגי הפיקדונות לזמן ארוך והחוב הבכיר של הבנק עלו מ-Aa1 ל-Aaa, "והם ממשיכים לגלם הנחת תמיכה חיצונית גבוהה מצד המדינה, של שתי רמות דירוג (נוטשים) ביחס להערכת האיתנות הפיננסית הפנימית".

כמו כן, דירוגי החובות הנחותים, שאינם מוכרים לצורך באזל 3, עלו כדלקמן: כתבי ההתחייבות הנדחים (הון משני תחתון) מ-Aa2 ל-Aa1 ושטרי הון הנדחים (הון רובד 1 נוסף) מ-A1 ל-Aa3. גם דירוג כתבי ההתחייבות הנדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (CoCo) עלה, מ-A1 ל-Aa3.

ועוד מינויים בפיננסים: איי.די.איי ביטוח , שמוכרת לציבור הרחב כביטוח ישיר, הודיעה על מינויה של נעמה חשמונאי לתפקיד אקטוארית ראשית וסמנכ"ל, במקומה של אירנה ויירו. במסגרת זו חשמונאי תהיה אחראית גם על תמחור מוצרי החברה בביטוח האלמנטרי ובביטוח החיים. לביטוח ישיר היא מגיעה לאחר שהייתה במנורה מבטחים ובכלל ביטוח. במקביל, שלמה ביטוח הודיעה כי הילה רוזנפלד מונתה לסמנכ"לית ומנהלת התחום העסקי וביטוח משנה פקולטטיבי בחברה, במקומה של נעמי גיסר. רוזנפלד מגיעה לשלמה ביטוח לאחר שהייתה בעבר בהראל ובסוכנות פלתורס.