מנכ"ל סלקום במסר ישיר לעובדים: אין מנוס מפיטורים

ניר שטרן: "אם רוצים לשמור על החברה יציבה, אי-אפשר לחכות יותר" • קרא לעובדים לשתף פעולה עם תוכנית שתחזיר את החברה לרווחיות

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, פנה הבוקר (ג') ישירות לעובדי החברה ועדכן אותם על תוכנית ההתייעלות המתוכננת לאחר החגים. שטרן אמר לעובדים כי התוכנית תכלול פיטורי עובדים, אבל מטרתה היא להביא את החברה למצב טוב יותר על-מנת שתוכל להמשיך ולשרוד. הוא שיגר סרטון לכל עובדי החברה ובו התייחס לתוכנית ההבראה.

שטרן אמר: "סלקום היא מובילת שוק, אך יש צורך בשינוי גדול. מטרת-העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי". 

לדבריו, "זוהי שעה קשה עבורי ועבור הנהלת החברה. כפי שאתם יודעים, שוק הסלולר בישראל נמצא במשבר עצום. כולנו רואים מה קורה בסלקום ואצל המתחרים. חברת סלקום היא מובילת שוק, אבל כעת יש צורך בשינוי גדול מאד.

"אני פונה אליכם באופן ישיר כדי לעדכן אתכם על תוכנית ההבראה אליה יוצאת סלקום. זוהי תוכנית קשה וכואבת, שמטרתה היא להשיב את סלקום לחוף מבטחים. אני פועל על-מנת להבטיח לרובכם מקום עבודה יציב, בטוח וחזק לעוד שנים ארוכות. כפי שאתם יודעים היטב, סלקום פועלת בסביבה תחרותית ובתנאי רגולציה כבדים מאוד. למרות הסביבה המאתגרת הצלחנו, בעבודה מאומצת ומשותפת, לשמור על מובילות והצלחות בתחומים רבים בסלולר, בטלוויזיה, בסיבים, במגזר העסקי ועוד".

שטרן המשיך ואמר "לצד הרגולציה הכבדה והסביבה התחרותית, סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד - כל אלה הובילו אותנו להפסד בשנת 2018 שהעמיק במחצית הראשונה של שנת 2019. חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן. מטרת-העל של המהלכים שמיד אפרט היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית".

בהמשך פירט שטרן את הצעדים שכבר פורסמו, כגון גיוס הון, הקטנת היקף ההשקעות, צמצום השקעות ועוד. "עלינו לפעול מיידית, להסתכל למציאות בעיניים ולבצע מהלכים משמעותיים וקשים. זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של סלקום. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים", אמר.

מנכ"ל סלקום הדגיש כי לחברה יש מבנה ארגוני עתיר כוח-אדם בהשוואה למתחרים, דבר הפוגע ביכולת התחרותית שלה. 

"על-מנת להתאים את סלקום לתנאי השוק, יהיה לצערי צורך בצמצום משמעותי בכוח-האדם בחברה. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי. אף אחד לא אוהב לפטר עובדים. בוודאי שאני לא אוהב זאת; אך לעתים אין ברירה, והרגע הזה הגיע".

שטרן קרא ליו"ר ועד העובדים, מיה יניב, ולשאר חברי הוועד לשבת יחד עם הנהלת החברה ולראות כיצד ניתן לבצע את מהלכי ההתייעלות ההכרחיים בדרך שתפגע בעובדי סלקום כמה שפחות.