בליכוד נדהמו: כחול לבן ביטלו את ישיבת המו"מ

מכחול לבן נמסר "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן מחר לא יתקיים מפגש כזה" • הליכוד: "נדהמנו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המו"מ"

בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: שלומי יוסף

בצאת החג הודיעו מסיעת כחול לבן כי אין טעם בקיום פגישות מחר (ד') בין צוותי המשא-ומתן של המפלגות, וגם אין טעם בפגישה אישית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

לפי הודעת כחול לבן, צוותי המשא-ומתן שוחחו, וכחול לבן מסרו כי: "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המשא-ומתן, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".

עוד נמסר בשיחה כי "באופן טבעי בנסיבות אלה, אין מקום לקיים כעת מפגש בין שני ראשי המפלגות, רא"ל (מיל') בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו".

בכחול לבן לא פירטו מעבר אבל לפני החג פרסם נתניהו סרטון וידאו לפיו הוא מקבל את התנאים שהציג נשיא המדינה ראובן ריבלין, לרבות שוויון בממשלה ורוטציה, כאשר נתניהו ראשון. הוא לא הזכיר דבר בקשר להצעת הנשיא על נבצרות נתניהו וכן התייחס לכך שהוא מגיע למשא-ומתן עם גוש 55.

כחול לבן מעוניינים לקיים משא-ומתן מול הליכוד בלבד, ולא עם כל מפלגות הימין.

מן הליכוד נמסר: "נדהמנו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא-ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המשא-ומתן שנקבעה למחר.

"כחול לבן החליטה להפסיק את המשא-ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ.

"ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן".