ראשי בלוק 55 סירבו לבקשת אלקין לחתום על מסמך הארכת התחייבות הבלוק

זאב אלקין ביקש הבוקר נאמנות מחברי הגוש, גם בשלב בו הנשיא מאפשר לח"כ כלשהו 21 ימים אחרי ש-61 ח"כים הסכימו שהוא ירכיב את הממשלה • חברי הבלוק סברו כי כרגע מוקדם מדי לחתום על מסמך נוסף

זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ראשי המפלגות המרכיבים את בלוק 55 התבקשו הבוקר (ד') על ידי השר זאב אלקין לחתום על מסמך נוסף המאריך את מחויבות הסיעות בבלוק זו לזו.

כזכור, ב-19 בספטמבר חתמו בנימין נתניהו מטעם הליכוד, אריה דרעי מטעם ש"ס, יעקב ליצמן ומשה גפני מטעם יהדות התורה וראשי ימינה, איילת שקד, נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ על מכתב התחייבות לפיו ארבע מפלגות אלה ינהלו משא-ומתן קואליציוני במשותף ו"ייכנסו לכל ממשלה אך ורק במשותף. אף מפלגה לא תנהל משא-ומתן בנפרד ולא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות".

בתחתית אותו מסמך אשר כונן את בלוק 55 נאמר "מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו".

הבוקר, בישיבת ראשי הבלוק אצל נתניהו, התעורר החשש של נתניהו ושל אלקין כי בבוא העת, אם ייכשל גנץ בהרכבת הממשלה והנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ אחר אשר אינו נתניהו, אותו המסמך מ-19 בספטמבר לא יגרום לחברי הבלוק להרגיש מחויבים.

האופציות המדוברות הן הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על בכיר אחר בליכוד, כגון יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ או גדעון סער.

כאמור, אלקין ביקש הבוקר נאמנות מחברי הגוש, גם בשלב אליו עשויים להגיע, בו הנשיא מאפשר לח"כ כלשהו 21 ימים אחרי ש-61 ח"כים הסכימו שהוא ירכיב את הממשלה.

הערב התפרסם ב-ynet (מורן אזולאי) כי חברי הבלוק סברו כי כרגע מוקדם מדי לחתום על מסמך נוסף. ל"גלובס" נודע כי חלק מראשי המפלגות לא היו מוכנים לחתום על ניסוח מחודש של המסמך, כך שהמועמד לראשות הממשלה הוא יו"ר הליכוד (להבדיל מניסוח התחייבות אישית לנתניהו). בנוסף, ראשי המפלגות מעוניינים להשאיר גמישות מסוימת כדי למנוע מצב של בחירות נוספות ונתניהו - כך מתברר פעם נוספת בשבועות האחרונים - אין דרך להשיג 61 ח"כים.