מניית סאטקום קופצת: חידוש חוזה בקונגו בכ-28 מיליון דולר לשלוש שנים

גילת טלקום, חברה-בת בבעלות מלאה של סאטקום, חידשה חוזה לאספקת שירותי תקשורת לוויינית עם חברת התקשורת וודאקום • בסאטקום מציינים, כי הרווחיות התפעולית הממוצעת מהחוזה בקונגו בשנים הקודמות הייתה בשיעור של כ-30%

לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה  / צילום: אתר החברה
לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה / צילום: אתר החברה

מניית סאטקום מערכות  רושמת היום (ג') עלייה של כ-5% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה בבוקר כי חברה-בת בבעלות מלאה שלה (גילת טלקום) חידשה חוזה עם חברת התקשורת וודאקום הפועלת בקונגו. סאטקום מתמחה באספקת שירותי תקשורת באפריקה, באמצעות תשתיות לוויין, תשתיות סיבים אופטיים ורדיו. החוזה המדובר הוא לאספקת שירותי תקשורת לוויינית בהיקף כולל של כ-28 מיליון דולר למשך שלוש שנים.

במסגרת ההתקשרות (החל מתום החוזה הנוכחי בתחילת אפריל 2020 ועד סוף מרץ 2023) תספק החברה לוודאקום, בין היתר, קיבולת לוויינית מנוהלת הן לחיבור לשדרת האינטרנט העולמית והן לחיבור בין סניפים ברשת הלקוח; שירותי גיבוי לווייני לחיבור הלקוח לשדרת האינטרנט וכן שירותים משלימים נוספים כחלק ממערך השירות של החברה. בסאטקום מציינים כי הרווחיות התפעולית הממוצעת מהחוזה בקונגו בשנים הקודמות הייתה בשיעור של כ-30%.

סאטקום נמצאת בשליטת יורוקום תקשורת (60%), שבעבר נשלטה בידי שאול אלוביץ'. לאלוביץ' עצמו יש החזקה ישירה של 7.5% בסאטקום. בחודש אוגוסט אשתקד קיבלו המנהלים המיוחדים שמינה בית המשפט להליך פירוקה של יורוקום תקשורת הצעה מחברת התקשורת Liquid Telecommunications לרכישת מניות השליטה שלה בסאטקום תמורת 29 מיליון שקל, אך ההצעה לא התממשה לאחר שמשרד התקשורת לא אישר אותה.

בעקבות זאת צנחה מניית סאטקום ביותר מ-40% עד סוף 2018, ומתחילת 2019 המניה נמצאת במגמת התאוששות, והיא השלימה התקדמות של 22%. שווי החברה עומד היום על כ-39 מיליון שקל, לאחר שדיווחה על הסכמים והרחבות חוזים בהיקף כולל של כ-36 מיליון דולר מתחילת השנה.

את המחצית הראשונה של השנה סגרה סאטקום עם הכנסות של כ-27 מיליון דולר, צמיחה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. השורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-300 אלף דולר, ובשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של כמיליון דולר, לעומת רווח של כ-6.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה (אז רשמה סאטקום רווח חד-פעמי, עקב שערוך נכס בהיקף של כ-9.3 מיליון דולר).