מלחמת הסחר הכבידה על 3M: פיספסה את התחזיות ומספקת צפי פסימי להמשך

מתיחות הסחר שבין ארה"ב לסין העיבו על תוצאות הרבעון השלישי • המכירות של החברה ירדו ב-2% ל-7.99 מיליארד דולר, לעומת התחזיות בשוק להכנסות של 8.16 מיליארד דולר • מכירותיה של 3M באסיה פסיפיק, השוק העיקרי אחרי ארה"ב, נפלו ב-5% ברבעון השלישי

מלחמת סחר / צילום: שאטרסטוק
מלחמת סחר / צילום: שאטרסטוק

מנייתה של 3M (סימול: MMM) צונחת ב-5% במסחר בוול סטריט לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון השלישי של השנה, בצל מתיחות הסחר שבין ארה"ב לסין. 

בשוק הסיני, שמהווה שוק מהותי עבור החברה, נרשם קצב צמיחה הנמוך מזה שלושה עשורים ברבעון שלישי של 2019 כאשר מתיחות הסחר פגעה בייצור המפעלים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בכך החברה מצטרפת לקטרפילר שדיווחה על ביקושים חלשים באסיה, וגם יצרנית הצעצועים הסברו שציינה את הפגיעה מהמכסים.

מכירותיה של 3M באסיה פסיפיק, שוק היעד העיקרי שלה אחרי ארה"ב, נפלו ב-5% ברבעון השלישי, בעוד המכירות באירופה, המזה"ת ואפריקה ירדו ב-4.1%. מנגד, המכירות בארה"ב טיפסו ב-0.8%.

החברה הנמיכה את התחזיות להמשך השנה, וצופה כי המכירות יירדו בטווח של 1%-1.5%, ללא השפעות שינויי מטבע, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1%. החברה הנמיכה בנוסף את ציפיות הרווח המתואם למניה לטווח של 8.99-9.09 דולרים, לעומת תחזית קודמת לרווח של 9.25-9.75 דולרים למניה.

ברבעון השלישי המכירות של החברה ירדו ב-2% ל-7.99 מיליארד דולר. התחזיות בשוק היו להכנסות של 8.16 מיליארד דולר.