המו"מ הקואליציוני - ביום ה' פגישה שנייה בין כחול לבן לליכוד

הפגישה תגיע לאחר שאתמול בישיבת סיעת כחול לבן אמר ח"כ גנץ כי לא הושגה שום התקדמות מול נתניהו, וזאת על אף האווירה הטובה שהייתה בפגישה האישית ביניהם

ביום חמישי הקרוב יחזרו ויפגשו צוותי המו"מ של המפלגות כחול לבן והליכוד, בשעה 10 בבוקר בכפר המכביה. הפגישה תגיע לאחר שאתמול בישיבת סיעת כחול לבן אמר ח"כ גנץ כי לא הושגה שום התקדמות מול נתניהו וזאת על אף האווירה הטובה שהייתה בפגישה האישית ביניהם ביום א' האחרון (במשרד הבטחון).

בינתיים הספיקו כחול לבן לשבת עם נציגי מפלגות ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. חוץ מהפגישה עם הליכוד, ביום חמישי תיערך גם פגישה אישית בין גנץ לבין הח"כים איימן עודה ואחמד טיבי, ראשי הרשימה המשותפת.

יותר מוקדם היום (ג'), הזהיר גנץ מפני הזנחה כוללת במערכת הבריאות וטען כי יש למצוא פתרון מידי למחסור של 40 מליון ש"ח לצורך היערכות המערכת לחורף. "בנושא הבריאות, כמו הביטחון, אין קואליציה ואין אופוזיציה. כפי שאמרתי בעבר, כחול לבן בראשותי תקדם ותתמוך גם בתקופת המעבר, עד הקמת הממשלה החדשה, בכל צעד מתבקש עבור אזרחי ישראל" אמר גנץ.

בפגישת מו"מ בין כחול לבין למחנה הדמוקרטי ייצגו את האחרונים יוסי קוצ'יק, לשעבר מנכל משרד רה"מ; מזכ"ל מרצ, תומר רזניק, ואבי וידרמן.

בסיום הפגישה הודיעו שתי המפלגות שיחזרו להיפגש שוב בהקדם. יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ ציין כי הוא רואה הזדמנות בהקמת ממשלת שמאל-מרכז שתוביל לריפוי שסעים בחברה הישראלית. הוא אמר כי מפלגתו דרשה מכחול לבן את חידוש התהליך המדיני על בסיס פתרון שתי המדינות, ביטול חוק יסוד הלאום וחקיקת חוק יסוד השוויון. בנוסף, מפלגתו דרשה את ביטול חוק העמותות (V15), וביטול חוק החרם כמו גם חקיקת חוק המחייב ראש ממשלה העומד לדין להתפטר. ברשימת הדרישות של המחנה הדמוקרטי נמצאים גם הגדלת מלאי הדיור הציבורי, חוק חינוך חינם מגיל 0, וביטול הפרטת ההוסטלים לנוער בסיכון.

עוד במפלגה מציינים כי למיטב ידיעתם הם היחידים שהעלו דרישות בתחום הסביבה, לרבות סגירת תעשייה מזהמת במפרץ חיפה, אימוץ תכנית לאומית להפחתת פליטת גזי חממה, ועצירת משלוחי חיים של בעלי חיים.