הפתולוג הראשי של ניו יורק לשעבר: "יותר סביר שג'פרי אפשטיין נרצח"

המיליארדר שנחשד בעבירות מין נמצא תלוי בתאו בכלא בחודש אוגוסט • ד"ר מייקל באדן, שנשכר ע"י משפחתו של אפשטיין על-מנת לבצע את הנתיחה לאחר המוות, אמר בראיון לרשת FOX כי "הראיות מצביעות על כך שככל הנראה התבצע שם רצח, ולא התאבדות"

ג'פרי אפשטיין / צילום: רויטרס
ג'פרי אפשטיין / צילום: רויטרס

בראיון לרשת FOX, הפתולוג הראשי לשעבר של ניו יורק, ד"ר מייקל באדן, קבע בנוגע למותו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין כי "הראיות יותר עקביות עם מקרה של רצח מאשר למקרה התאבדות". מאדן הוא פתולוג מפורסם והיה מעורב בתיקיהם של או.ג'יי סימפסון, הנשיא קנדי, מרתין לותר קינג, מפיק התקליטים פיל ספקטור ורבים אחרים. 

מאדן נשכר על-ידי משפחתו של אפשטיין על-מנת לבצע את הנתיחה לאחר המוות, לאחר שאפשטיין נמצא תלוי בתאו בכלא בחודש אוגוסט האחרון.  

בראיון אמר מאדן כי הייתה התנהלות מוזרה סביב הנתיחה מהיום הראשון, והוסיף כי מצא בגופה שתי עצמות שבורות בבית הקול וכן שבר בעצם הלשון, שברים שהם "מאוד נדירות במקרה של התאבדות ויותר שכיחות במקרה של רצח על-ידי חניקה". לדבריו, "תלייה לא גורמת לשבירת עצמות שכזאת. רצח כן". הוא הוסיף כי "ב-50 שנות נסיון שלי, מעולם לא ראיתי מקרה שבו תלייה גרמה לשברים שכאלה".  

מאדן גם הצביע על "משבר האבטחה החריג" שמסביב לתא של אפשטיין, ואמר כי יש "חוסר סבירות גבוה במיוחד" ששני הסוהרים נרדמו בדיוק כאשר מצלמות האבטחה לא עבדו. "זה הזוי. הנושא הזה דורש חקירה", הוסיף 

מאדן הדגיש כי לא מדובר במסקנה סופית, שכן "לא הגיעו לידיו כל הראיות", אך שאם אכן מדובר ברצח, "יהיו מעורבים בו לפחות כמה וכמה אנשים", ובכל מקרה לא מדובר ב"מקרה טיפוסי של התאבדות על-ידי תלייה". על הנתיחה שקבעה שמדובר בהתאבדות אמר מאדן כי "מדובר בטעות". 

אפשטיין (66) אמור היה לעמוד למשפט בעוד כמה חודשים בגין עבירות מין לכאורה שבוצעו בניו יורק ובפלורידה, אך כאמור,נמצא תלוי בתאו לפני שהספיק להגיע למשפט. דוח הנתיחה הקודם קבע כי היה מדובר בהתאבדות

אפשטיין נעצר ב-6 ביולי השנה בנמל תעופה בניו ג'רזי, שאליו הגיע במטוס פרטי מפריז. גיליון האישום ייחס לו שורה של עבירות מין וסחר בקטינות. חיפוש בביתו במנהטן חשף ראיות למאות ואולי אלפי תצלומים בעירום של "מה שנראה כמו נערות בגיל צעיר מדי", כולל כמה צילומים שאוחסנו על גבי תקליטורים שהוחזקו בכספת נעולה.