דוח הנתיחה קבע: ג'פרי אפשטיין תלה עצמו בתאו

חוקרת מקרי המוות הראשית בניו יורק, ברברה סמפסון, קבעה כי אפשטיין התאבד בתלייה • עורכי דינו של אפשטיין כבר הודיעו כי אינם מסתפקים בכך, וכי בכוונתם להוסיף ולחקור

איור של ג'פרי אפשטיין בבית המשפט / צילום: רויטרס
איור של ג'פרי אפשטיין בבית המשפט / צילום: רויטרס

המילארדר היהודי ג'פרי אפשטיין, שהואשם בשורה של עבירות מין ובהן בסחר בקטינות, התאבד בתאו במתקן המעצר בו הוחזק במנהטן - כך קבעה חוקרת מקרי המוות הראשית בניו יורק, ברברה סמפסון. 

אפשטיין (66) אמור היה לעמוד למשפט בעוד כמה חודשים בגין עבירות המין שבוצעו בניו יורק ובפלורידה, אולם לפני שבוע, בשבת בבוקר, נמצא ללא רוח חיים בתאו והועבר לבית חולים סמוך, שם נקבע מותו. הנתיחה שלאחר המוות בוצעה ביום ראשון, כך על-פי NBC News שציטטו שני גורמים בכירים במערכת החוק.

סמפסון מסרה כי "לאחר בחינה מדוקדקת של כל המידע שעלה מהחקירה, כולל ממצאי הנתיחה שלאחר המוות, סיבת המוות של ג'פרי אפשטיין נקבעה כהתאבדות, באמצעות תלייה".

עורכי דינו של אפשטיין, מרטין ג' וויינברג, ריד וויינגרטן ומייקל מילר, הגיבו לקביעתה של סמפסון והצהירו כי הם "לא מסתפקים במסקנות אלה".

ראשית, טענו עורכי הדין, אף אחד לא צריך למות בכלא. אפשטיין לא הורשע בשום עבירה ולא עבר שום עבירה משמעתית בכלא, אולם נכלא תחת תנאים קשים בסגנון ימי הביניים, וכך בילה את שעותיו האחרונות. 

לדבריהם, אין עוררין כי הרשויות לא הגנו על חייו ובטיחותו, ובכוונת צוות ההגנה לערוך חקירה עצמאית ומלאה משלו בנוגע לנסיבות שגרמו למותו של אפשטיין. כחלק מכך מתכוונים עורכי הדין לצפות בסרטוני המצלמות המותקנות סמוך לתאו של אפשטיין בשעות טרם מותו.

אפשטיין נעצר ב-6 ביולי השנה בנמל תעופה בניו ג'רזי, שאליו הגיע במטוס פרטי מפריז. גיליון האישום מייחס לו שורה של עבירות מין וסחר בקטינות. חיפוש בביתו במנהטן חשף ראיות למאות ואולי אלפי תצלומים בעירום של "מה שנראה כמו נערות בגיל צעיר מדי", כולל כמה צילומים שאוחסנו על גבי תקליטורים שהוחזקו בכספת נעולה.

העיזבון של אפשטיין - ובו למעלה מ-500 מיליון דולר וכן שורה של נכסים לרבות בתים (וליתר דיוק אחוזות) בניו יורק, בפלורידה ובאיי הבתולה - צפוי לעמוד במוקד קרב משפטי בחודשים הקרובים מצד קורבנותיו.