חברת התעופה אייר אירופה: "כלום לא קרה. האזעקה הופעלה בטעות"

(עדכון) • ניסיון חטיפת מטוס בשדה התעופה אמסטרדם התגלה כאזעקת-שווא שנגרמה בטעות • חברת התעופה הספרדית צייצה: "אנחנו מצטערים"

אייר אירופה / צילום: REUTERS, Lindsey Wasson
אייר אירופה / צילום: REUTERS, Lindsey Wasson

22:20

שדה התעופה סחיפהול באמסטרדם צייץ על חזרה לשגרה. "כתוצאה מחקירה של כוחות הצבא, חלק משדה התעופה נסגר באופן זמני. כעת שדה התעופה חזר לפעילות רגילה". 

22:00

חברת התעופה הספרדית אייר אירופה הודיעה בציוץ בטוויטר בדקות האחרונות כי מדובר ב"אזעקת-שווא". "היום לפנות ערב הופעלה בטעות אזעקה בטיסה מתוכננת מאמסטרדם למדריד, שהפעילה את הפרוטוקולים לגבי חטיפת מטוס בשדה התעופה. כלום לא קרה. כל הנוסעים מצפים להמריא בקרוב מאוד. אנחנו מצטערים".

21:45

משטרת הגבולות בהולנד הודיעה בדקות האחרונות כי "כל הנוסעים והצוות הורדו בבטחה מהמטוס. החיפושים במקום נמשכים". לפני כן נפוצו דיווחים סותרים על ניסיון חטיפה, אירוע טרור או עימות שהתרחש בטיסה של חברת אייר אירופה מסחיפהול למדריד. חלק גדול מהטיסות בשדה התעופה עוכבו, וחלק בוטלו.

לפי דיווחים, שדה התעופה במילאנה פונה למשך 20 דקות בעקבות חשש לחפץ חשוד, וכעת חזר לפעילות. אין קשר לאירוע באמסטרדם. 

21:30

דיווח: נמל התעופה בסחיפהול באמסטרדם נסגר לתנועה עקב חשד לחטיפת מטוס על-ידי שלושה חוטפים המצוידים בסכין. לפי דיווחים, מדובר בטיסת אייר אירופה שהתכוננה להמראה מאמסטרדם למדריד. 

הטייס שיגר התראת חטיפה, אך הקשר עמו אבד לאחר מכן. המטוס נמצא עדיין על הקרקע, ולפי דיווחים, יש עליו 27 נוסעים. במקום יש כוחות משטרה רבים. עוד דווח כי כל הטיסות בשדה התעופה קורקעו.

לפי דיווחים, גם נמל התעופה מלפנזה במילאנו עצר את פעילותו עקב התרעה שהופעלה על פצצה בטרמינל 2. 

סחיפהול הוא נמל התעופה השלישי באירופה בהיקף הנוסעים שחולפים בו, אחרי הית'רו בלונדון ושארל דה גול בפריז.

אתמול (ג') דווח כי קבוצת IAG, המחזיקה בבריטיש איירוויז ובאיבריה, רכשה את חברת התעופה הספרדית והמתחרה של איבריה, אייר אירופה. הרכישה בוצעה תמורת 1.12 מיליארד דולר (מיליארד אירו) מידי חברת גלובליה.