מחדל: נאשם הצית את עצמו באולם ביהמ"ש; לפני 7 חודשים ניסה לדקור את עצמו במהלך דיון

הנאשם, דובר צרפתית, אמר מספר מילים לא ברורות לפני שביצע את המעשה המחריד לעיני הנוכחים • עו"ד ליאור כהן מהסנגוריה הציבורית הציל את חייו של הנאשם כשהצליח לכבות את הדליקה שאחזה בבגדיו • ל"גלובס" נודע כי בחודש אפריל השנה, במהלך דיון באולם, הכניס הנאשם סכין וניסה לפגוע בעצמו

בית משפט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
בית משפט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

היום (א') בשעות הצהריים התרחש אירוע קיצוני וטרגי בבית משפט השלום בבאר-שבע. נאשם בן 48 הגיע לדיון בתיק נגדו בו הוא מואשם באיומים ובהתנהגות פרועה במקום ציבורי, והצית את עצמו לעיני כל הנוכחים בתוך אולם בית המשפט. הנאשם, דובר צרפתית, אמר מספר מילים לא ברורות לפני שביצע את המעשה המחריד לעיני נוכחים שקפאו על מקומם, וחלקם ברחו מן המקום.

אל הזירה הגיע עו"ד ליאור כהן מהסנגוריה הציבורית והציל את חייו של הנאשם, כאשר הצליח לכבות את הדליקה שאחזה בבגדיו. האיש פונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב קשה.

השופט צבי פורר כתב בסיום האירוע החלטה המתארת את שהתרחש באולמו. "החלטה זו ניתנת לאחר אירוע קשה שהתרחש באולם. יודגש כי השופט לא נכח באולם. הנאשם נכנס לאולם בו נכחו הקלדנית, התובעת ומתורגמנית. הקלדנית הציגה לו את המתורגמנית לשפה הצרפתית. מיד לאחר מכן אמר הנאשם מספר דברים בשפה הצרפתית, שלף בקבוק עם נוזל דליק, שפך את הנוזל על גופו והצית את עצמו. לאחר מכן החלו הנוכחים באולם לפעול על-מנת לכבות את הדליקה".

השופט פורר מוסיף בהחלטתו כי "חשוב לציין כי עו"ד ליאור כהן מטעם הסנגוריה הציבורית נכנס ללשכת השופטים, לקח משם מטף כיבוי על-מנת לכבות את הדליקה שאחזה בנאשם. לאולם נכנס אחריו גם כבוד השופט א. דורון. למקום הוזעקו מיד אנשי הביטחון, כוחות הצלה, כיבוי ומשטרה".

פורר החליט לדחות את המשך הטיפול בתיק לסוף השנה הלועזית, תוך שהוא מציין כי "הנאשם פונה לבית החולים במצב קשה, ובית המשפט מאחל לו החלמה מהירה. חשוב לציין את פועלו של עו"ד כהן ולהודות לו על תושייתו, אשר עשה כל שביכולתו לסייע לנאשם".

כעת ייאלצו גורמי האבטחה לבחון כיצד קרה שנאשם בפלילים הצליח להכניס חומר דליק לתוך הבניין המאובטח. התמיהה מתעצמת לאור העובדה שנחשפת ב"גלובס" לראשונה כי הכתובת בעניינו של נאשם זה הייתה על הקיר: בחודש אפריל השנה, במהלך דיון באולם, הכניס הנאשם סכין וניסה לפגוע בעצמו.

השופט פורר כתב בהחלטתו אז כי ב"מהלך דיון אחר שהתקיים היום בבית המשפט, הפריע הנאשם כאשר דיבר. כשבית המשפט העיר לו, קם לפתע הנאשם, החל לצרוח ולקלל, שלף כלי הנחזה לסכין קטנה מאולתרת וניסה לפגוע בעצמו. למקום הוזעקו מאבטחי בית המשפט, ונציג התביעה אף הזמין ניידת ואמבולנס אשר פינו את הנאשם מההיכל. עקב האירועים נאלץ בית המשפט להפסיק את הדיון".

ממערכת בתי המשפט נמסר כי "מדובר באירוע קשה ומצער שאירע היום בבית משפט השלום בבאר-שבע. מיד לאחר התרחשות החל תחקור של משמר בתי המשפט והמשטרה. בנסיבות אלה אנו מנועים מלהגיב בעת הזו".