יום הרווקים הסיני שבר שיאים: היקף מכירות של 38.4 מיליארד דולר

יום ההנחות הבינלאומי יצא לדרך בשעה חצות שעון סין • מספר שעות לפני סיום יום הרווקים עמד היקף המכירות על 37.5 מיליארד דולר • אחרי דקה ו-8 שניות בלבד נרשמו באתרים של קבוצת עליבאבא מכירות בהיקף של מיליארד דולר

חגיגות יום הרווקים של עליבאבא / צילום: Aly Song, רויטרס
חגיגות יום הרווקים של עליבאבא / צילום: Aly Song, רויטרס

יום הרווקים הסיני, שצוין היום (11.11, ארבעה קווים בודדים לטובת הרווקים) כחגיגת קניות באתרים הסינים, שבר שיאים. את עיקר החגיגות ריכזה קבוצת עליבאבא, לראשונה בלי ג'ק מא, המייסד שפרש לאחרונה.

הקבוצה דיווחה כי היקף המכירות עמד על 38.4 מיליארד דולר לאחר שנשמע פעמון הנעילה למכירות של היום הזה. בשנה שעברה עמד היקף המכירות על 30.8 מיליארד דולר (והיה שיא כל הזמנים מאז יום הרווקים הסיני הראשון ב-2009). נכון לשעה 18:00 שעון ישראל היקף המכירות עמד על 37.5 מיליארד דולר, הרבה מעל השיא של שנה שעברה, 30.777 מיליארד.

יום ההנחות הבינלאומי יצא לדרך בשעה חצות שעון סין. אחרי דקה ו-8 שניות בלבד באתרים של קבוצת עליבאבא נרשמו מכירות בהיקף של מיליארד דולר - פחות מנתוני המכירות של 2018, אז בדקה הראשונה נרשם שיא של 1.44 מיליארד דולר.

בשעה הראשונה למכירות ביום הרווקים השנה היקף המכירות כבר זינק ל-12 מיליארד דולר, לעומת 10 מיליארד דולר בשנת 2018. בשעות הצהריים של השנה שעברה היקף המכירות טיפס ל-26 מיליארד דולר, מספר ששיקף עלייה של 24% לעומת השנה הקודמת. 

כמיטב המסורת של חגיגת ההנחות, יריית הפתיחה לטרפת הקניות נרשמה עם הופעה שהתקיימה בשנחאי. הפעם נרתמה לאירוע הזמרת טיילור סוויפט יחד עם אמנים סיניים ואמנים בינלאומיים נוספים. אירוע תחילת המכירות אף משודר ב-30 ערוצי טלוויזיה ברחבי סין.

טיילור סוויפט מופיעה באירוע יום הרווקים של עליבאבא / צילום: China Stringer Network, רויטרס
 טיילור סוויפט מופיעה באירוע יום הרווקים של עליבאבא / צילום: China Stringer Network, רויטרס

יום הרווקים הסיני הפך ליום הקניות הבינלאומי של סין עוד בשנת 2009. אז לקחו חלק במבצעי ההנחות 27 סוחרים שביקשו להעלות את המודעות לקניות המקוונות. וזה תפס. 10 שנים לאחר מכן, ביום הרווקים הסיני של 2019 מדובר ב-200 אלף מותגים שמוכרים את מרכולתם לקונים מכל העולם.

לקונים הישראלים בעלי אקספרס, האתר האהוב ביותר על הקונים הישראלים (לפי מספר החבילות שמגיעות ממנו לישראל מדי שנה בדואר), נזכיר בכל מקרה לעצור רגע לפני שמשלמים על מוצרים - ראשית לבדוק מיהו המוכר ומה הדירוג שהוא קיבל מהגולשים האחרים, וכן לבדוק האם המחיר המוצג כולל את עלות השילוח לישראל ואת המחיר הסופי בתחשיב המסים בקנייה מעל 75 דולר.

עוד נזכיר כי המידות הסיניות ככל שמדובר באופנה הן קטנות במיוחד, ולכן מומלץ לבחון את המידות בהשוואה לטבלת מידות מערבית. בנוסף, כלל-האצבע כמו תמיד הוא להשוות מחירים גם לסוחרים מחוץ לאתר הסיני.

בנימה סביבתית, נמליץ לעצור ולחשוב האם מדובר במוצר שיש לכם צורך בו, או שמדובר בגאדג'ט שיכול להיות בבחינת מיותר - בעיקר ככל שהמחיר הזול היה הפיתוי לקנייה מלכתחילה.