"בישראל יש שתי כלכלות ויש ביניהן פער עצום: הכלכלה היהודית היא כלכלה מודרנית והכלכלה הערבית נמצאת מאחור"

את הדברים אמר ד"ר סאמי מיעארי בסיכום כנס הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס" • "תוכנית 922 שנועדה לסגור פערים קיימים בקושי יושמה. מתוך השקעה של 15 מיליארד שקל שכלולה בתוכנית, הביצוע עבר בפועל 2 מיליארד שקל"

לסיכום הכנס של הפורום הכלכלי הערבי ו"גלובס" אמר ד"ר סאמי מיעארי ש"בישראל יש שתי כלכלות ויש ביניהן פער עצום: הכלכלה היהודית היא כלכלה מודרנית והכלכלה הערבית נמצאת מאחור. דנו היום בפערים האלה. דנו בתקצוב הרשויות המקומיות וחוסר בעתודות קרקע ומצוקת הדיור. שילוב של צפיפות יוצר בעיה של עוני בחברה הערבית כאשר חצי מהמשפחות וילדים רבים מתחת לקו העוני.

"המצב הזה מוביל לכך שאנשים מתפרנסים באופן לא לגיטימי כי זה נראה אטרקטיבי ועל כן יש שיעורי פשיעה גדולים יותר בחברה הערבית. תוכנית 922 שנועדה לסגור פערים קיימים בקושי יושמה. מתוך השקעה של 15 מיליארד שקל שכלולה בתוכנית, הביצוע עבר בפועל 2 מיליארד שקל. זה לפי ישיבת ועדת ההיגוי האחרונה שאחראית על יישום התוכנית. מאז ההחלטה היישום מתקדם לאט מדי. גם תוכניות קודמות יושמו באופן חלקי. האתגר הוא פוליטי, אבל גם קשור לצד שלנו בהכנת תוכניות שמתבססות על מחקר אקדמי.

"עכשיו כשהרשימה המשותפת גדלה ומעמדה היום מתחזק פוליטית יש להעלות את הפיתוח לראש סדר העדיפויות של הממשלה. הפיתוח ייצר עלייה ברמת חיים של כל האזרחים הערבים והיהודים. מה שח"כ אחמד טיבי דיבר על תוכנית לתקציב של 64 מיליארד שקל לעשר שנים זה משהו שביקשנו ב-2010. ואנו מבקשים וקוראים להכין תוכנית כלכלית של 64 מיליארד שקל שהיא הבסיס לסגור פערים כולל בחינוך ורווחה. יש לנו אתגר בשיפור הפריון. נשים אולי נכנסו לדוק העבודה אבל זה לא היה מלווה בירידה בשיעורי עוני כי הן נכנסו לעבודות בשכר לא גבוה. אנחנו בפורום הערבי נמשיך לתמוך באנשי עסקים כדי להתמודד עם האתגרים הללו".