חברת מודיעין הסייבר IntSights גייסה 30 מיליון דולר

את הסבב הובילה קרן הצמיחה קומרה קפיטל • הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-70 מיליון דולר

מייסדי אינטסייטס, אלון ארבץ, גיא ניצן וגל בן–דוד / צילום: IntSights
מייסדי אינטסייטס, אלון ארבץ, גיא ניצן וגל בן–דוד / צילום: IntSights

חברת מודיעין הסייבר אינטסייטס (IntSights) הודיעה על סגירת סבב גיוס הון רביעי בהיקף של 30 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הצמיחה קומרה קפיטל והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה, בהם הקרנות גלילות קפיטל, ClearSky, בלאקסטון, בלאמברג, ו-Tola Capital. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-70 מיליון דולר.

אינטסייטס הוקמה ב-2015 על ידי גיא ניצן, גל בן דוד ואלון ארבץ, שלושתם בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל. הנהלת החברה ממוקמת בניו יורק ומרכז הפיתוח של החברה ממוקם בתל אביב, והיא מעסיקה 160 עובדים בסך הכול. בעקבות הגיוס הצהירה החברה כי היא מתכוונת להגדיל את מצבת העובדים שלה במרכז הפיתוח בתל אביב, המונה כיום כ-100 עובדים.

החברה מפתחת מערכת ניתוח סיכוני סייבר לארגונים גדולים, שנועדה לספק מודיעין על איומים פוטנציאליים, לנתח את שיטות התקיפה האפשריות ולהפעיל הגנה מתאימה מבעוד מועד באופן אוטומטי. בנוסף, לאינטסייטס אנליסטים הפועלים מישראל ומספקים שירות משלים לזה של המערכת, הן במציאת מקורות מידע חדשים והן בבדיקה של מתקפות שנמצאות על ידי המערכת. החברה מדווחת כי היא משרתת כיום למעלה מ-275 לקוחות ובהם החברות בלאקסטון, אמריקן איגל, טבע וסיזרס הוטלס.

"הבנו שהיום לקוחות מאוד מתמקדים בלנצל את היכולות של המערכות שלהם, כלומר לחכות שיתקפו אותם ואז לעצור את זה. אנחנו רוצים לעזור ללקוחות להיות יותר פרואקטיביים על ידי איסוף מידע מהרשת האפלה, מערוצי טלגרם למיניהם וממקורות אחרים ברשת אודות מתקפות שמכוונות אליהם באופן ספציפי. לדוגמה חולשות במערכות שלהם, טכניקות לגניבת מידע מהאתר שלהם או כלים לתקיפה של השרתים שלהם", אומר ארבץ, המכהן כסמנכ"ל מוצר, בראיון עם "גלובס".

"הרשת האפלה זה מקום בו מישהו עם יכולות מתקפה מאוד מתקדמות יכול לעשות הרבה כסף על ידי מכירת הכלים או הטכניקות שהוא מפתח לאנשים שאין להם את הכלים האלה. מצד אחד זה מייצר הרבה ביקוש לכלים כמו שלנו, ומאפשר להרבה יותר אנשים להיכנס למעגל פשיעת הסייבר. מצד שני זה מעגל שמזין את עצמו ואנחנו רואים ביקוש הולך וגובר לפתרונות בתחום שלנו, של מודיעין הסייבר, בכל העולם, גם בקרב לקוחות וגם בקרב משקיעים", הוא אומר. "יש לנו מכירות בגובה של עשרות מיליוני דולרים נכון לסוף 2019, ואנחנו צומחים מאוד מהר במטרה לענות לביקושים הגבוהים".

ארבץ מסביר כי "היום האקרים יכולים להוציא מתקפה לפועל בתוך שעות בודדות, ולכן שמנו דגש מאוד גדול על קיצור הזמן שבין הזיהוי לטיפול. למשל, אם זיהיתי דליפה של סיסמאות העובדים אני דואג לשנות אותן. כך למעשה בתהליך של כחצי שעה אני יכול לזהות את האיום, לחסום אותו ולוודא שהארגון מגן על עצמו מקצה לקצה.

"בעתיד נרצה לחבר בין המודיעין על האירועים לטיפול בהם, כך שנמנע את המתקפה לפני שהיא מתרחשת. לשם כך נצטרך לשפר את היכולת שלנו להתחבר למערכות של הארגונים בצורה שהיא לגמרי אוטומטית, וכן לאסוף מודיעין בצורה יותר אסטרטגית", הוא מוסיף.

"כשמדובר בתחום הסייבר אנחנו מחפשים להשקיע בפלטפורמות שפותרות כאב רחב בשוק פוטנציאלי גדול מאוד. שוק מודיעין איומי הסייבר, בו פעולת החברה, תופס יותר ויותר תאוצה ואני מאמין שהוא יהפוך לשוק ענק. כמו כן אני מאמין שאינטסייטס תהפוך לאחת החברות המשמעותיות בשוק הזה. אינטסייטס מחפשת איומים במקומות חיצוניים לארגון, ביניהם הדארק נט, ועושה חיבור בין איומים חיצוניים ואיומים פנימיים. הסתכלנו על חברות נוספות בתחום ואין ספק שאינטסייטס נותנת פתרון רוחבי ללקוח, ולא מסתפקת בנישה צרה", אומר בועז דינטי, שותף מנהל בקומרה קפיטל, שהוביל את סבב ההשקעה בחברה.

דינטי הוסיף כי "קצב הצמיחה של החברה עמד על מאות אחוזים בשנה שעברה ועל יותר ממאה אחוז השנה, ללא ספק מדובר באחת החברות המובילות בעולם בתחום הזה. ככל שהיא מכניסה יותר אוטומציה, כך הוצאותיה על אנליסטים פוחתות ביחס לצמיחת ההכנסות. אינטסייטס היא מסוג החברות שיש להן פוטנציאל אמיתי להגיע להנפקה ציבורית".

ת.ז

מה החברה עושה: איסוף מודיעין והגנת סייבר לארגונים

הקמה: 2015
מייסדים: גיא ניצן, גל בן דוד ואלון ארבץ
עובדים: 160, מהם 100 בישראל
משרדים: מטה בניו יורק ומרכז פיתוח בת"א
גיוסי הון: 70 מיליון דולר
משקיעים בולטים: קומרה קפיטל, גלילות קפיטל, ClearSky ובלאקסטון