מיטרוניקס ממשיכה לצמוח בשיעור דו ספרתי והמניה דוהרת; קיבוץ יזרעאל מחזיק מניות בשווי 2 מיליארד שקל

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה דיווחה על הכנסות של כ-165 מיליון שקל ברבעון השלישי, צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • "העונה בחצי הכדור הצפוני התארכה לתוך הרבעון השלישי, שהתאפיין בהמשך ביקושים חזקים בארה"ב ופתיחה מרשימה של העונה באוסטרליה"

מניית יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, חברת מיטרוניקס  מקיבוץ יזרעאל, רשמה היום עלייה של כ-3% והשלימה התקדמות של קרוב ל-50% בשנה האחרונה ושל 450% בחמש שנים. שוויה של החברה, שפרסמה עוד דוח כספי חזק, הגיע לכ-3.5 מיליארד שקל, והוא גוזר למניות הקיבוץ בחברה (60%) שווי שוק של 2 מיליארד שקל.

החברה, אותה מוביל המנכ"ל אייל טריבר, דיווחה על הכנסות של כ-165 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ממכירות רובוטים לבריכות פרטיות גדלו ב-17% לרמה של כ-127 מיליון שקל, המכירות לבריכות ציבוריות גדלו ב-5% לכ-17 מיליון שקל, בעוד שההכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות גדלו בכ-6% לרמה של כ-21 מיליון שקל.

תוצאות מיטרוניקס ברבעון השלישי
 תוצאות מיטרוניקס ברבעון השלישי

שורת הרווח התפעולי של מיטרוניקס הצביעה על  17.5 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-13 מיליון שקל, שיפור של 14% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-111 מיליון שקל, עלייה של 59% לעומת הרבעון המקביל.

המנכ"ל טריבר ציין היום כי "העונה בחצי הכדור הצפוני התארכה לתוך הרבעון השלישי, שהתאפיין בהמשך ביקושים חזקים בארה"ב ופתיחה מרשימה של העונה באוסטרליה. הצמיחה בארה"ב משקפת יישום מוצלח של פעילות השיווק הדיגיטלית בחברה הבת, שתרמה להגברת המודעות לטכנולוגיית הניקוי הרובוטית, לחיזוק המותג ולהמשך חדירה מוצלחת לשווקים משמעותיים במדינות רצועת השמש. לצד ההצלחה השיווקית, ביצענו בחודשים האחרונים מהלך מאוד מורכב של התאמת רמת ההוצאות לתנאי השוק המאתגרים השנה, כל זאת תוך המשך קידום תהליכים אסטרטגיים שתכליתם יצירת המשך צמיחה ארוכת טווח".

תרחיב אתר הייצור בדלתון בהשקעה של כ-22 מיליון שקל

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה מיטרוניקס עם גידול של 13.2% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-753 מיליון שקל. זאת למרות שהשפעת שינויים בשערי החליפין (היחלשות של 4.3% בשער האירו מול השקל, למול התחזקות של 1.3% בשער הדולר) קיזזה 15.6 מיליון שקל מההכנסות, שכן 48% ממכירות החברה מתבצעות לגוש האירו (כ-43% בארה"ב והשאר באוסטרליה).

ההכנסות ממכירות רובוטים לבריכות פרטיות גדלו ב-15% בתשעת החודשים לכ-626 מיליון שקל, ואילו ההכנסות ממכירות רובוטים לבריכות ציבוריות גדלו ב-3.3% בלבד והסתכמו בכ-62 מיליון שקל. הכנסות ממכירות מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות הסתכמו בתקופה זו ב-65 מיליון שקל, גידול של 7.4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי רשם עלייה של 5.2% לרמה של 161 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה שיפור של 10% ברווח הנקי מתחילת השנה, שהגיע לכ-130 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-159 מיליון שקל, עלייה של 49% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקביל לפרסום הדוחות, עדכנה מיטרוניקס כי דירקטוריון החברה החליט על הרחבת אתר הייצור של החברה בגן התעשייה דלתון בגליל העליון, בהשקעה מוערכת של כ-22 מיליון שקל בשנים הקרובות. בחברה מציינים כי "הרחבת האתר נועדה לתת מענה לגידול המואץ בפעילותה של החברה בשנים האחרונות ולזה הצפוי בעתיד הנראה לעין, והחברה מעריכה שתתחיל ליהנות מהרחבה זו בעוד כשנתיים".