קופיקס עברה לרווח תפעולי ברבעון השלישי; המניה ירדה בכ-40% מאז רכש רמי לוי את השליטה

רשת בתי הקפה והמרכולים דיווחה על יציבות בהכנסות הרבעוניות ועל צמצום ההפסדים ל-288 אלף שקל, לעומת כ-1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל • ההכנסות מפעילות המרכולים בארץ צמחו ב-4%, בעוד שההכנסות מפעילות בתי הקפה הצטמקו ב-12%

רשת בתי הקפה והמרכולים קופיקס גרופ, הנמצאת בשליטת רשת רמי לוי, דיווחה הבוקר (א') על צמצום ההפסדים לצד יציבות בהכנסות ברבעון השלישי של 2019 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה הציגה החברה, אותה מוביל המנכ"ל אירם גרייבר, הפסד נקי של 288 אלף שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת הפסד של כ-1.1 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. ההכנסות, כאמור, נותרו יציבות, ברמה של כ-71 מיליון שקל.

מניית קופיקס  הגיבה לדוחות בעלייה של כ-5%. עם זאת, מאז רכש רמי לוי את השליטה ברשת אשתקד, רשמה המניה ירידה של קרוב ל-40%, ושווייה של החברה בבורסה הצטמק לכ-108 מיליון שקל.

קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ תחת הרעיון של מחיר אחיד של 5 שקלים למוצריה, מפעילה כיום, בעיקר באמצעות זכיינים, 135 סניפים, מתוכם 104 בתי קפה (תחת החברה הבת אורבן קופיקס) ו-31 מרכולים (באמצעות החברה-הבת סופר קופיקס). נוסף על כך, החברה מפעילה באמצעות זכיינים כ-120 בתי קפה ברוסיה, בעיקר במוסקבה.

קופיקס תוצאות רבעון שלישי
 קופיקס תוצאות רבעון שלישי

רשת הקמעונות רמי לוי, המחזיקה כיום בכ-50.4% ממניות קופיקס, הפכה לבעלת השליטה בקבוצה בספטמבר אשתקד, מה שהביא לשיפור בתנאי הסחר של קופיקס מאז. ההכנסות מפעילות המרכולים בארץ צמחו ב-4% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-51.5 מיליון שקל, בעוד ההכנסות מפעילות בתי הקפה הצטמקו ב-12% לרמה של כ-15.5 מיליון שקל, בין השאר עקב המשך סגירת בתי קפה מפסידים.

השיפור בתנאי הסחר הביא לעלייה של 15% ברווח הגולמי ברבעון, לרמה של כ-21.3 מיליון שקל' ולמעבר לרווח תפעולי של 975 אלף שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה קופיקס עם ירידה של 5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-208 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל ב-12% לרמה של כ-57 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-6.5 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עלייה חדה בהוצאות המימון הביאה את קופיקס לרשום הפסד נקי של כ-10.5 מיליון שקל בתקופה זו, לעומת הפסד של כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

רוכשת מרכולים מ"שווייצריה הקטנה"

בחודש שעבר חתמה קופיקס על הסכם עם רשת "שווייצריה הקטנה" לרכישת ארבעה מרכולים בשטח מכירה כולל של כ-4,150 מ"ר, כולל פעילות המכירה הקמעונית של הרשת, ובתמורה לכ-18 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) בפריסה על פני 18 תשלומים חודשיים. בשבוע שעבר אישר הממונה על התחרות את הרכישה, אולם עדיין לא כל התנאים המתלים מתקיימים, כך שהעסקה עוד לא הושלמה.

המנכ"ל אירם גרייבר, שהודיע בתחילת החודש על פרישתו מהתפקיד (יעזוב בסוף השנה), ציין היום כי "במהלך השנה האחרונה, מאז העברת השליטה לרשת רמי לוי שיווק השקמה, ביצענו שורה של פעולות התייעלות וארגון מחדש, הן בפעילות המרכולים והן בפעילות בתי הקפה, ביניהם שיפור תנאי הסחר מול הספקים, החדרת מותג פרטי, הפחתת החוב הפיננסי, יישום תוכנית הבראה לסגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, ייעול מפעל החברה, הקטנת הוצאות מטה החברה והשקת מרכולים תחת הפורמט 'סופר רמי לוי בשכונה', הזוכים להצלחה. פעולות אלה חלחלו לתוצאות הכספיות, כך שברבעון הנוכחי עברנו לרווח תפעולי לאחר תקופה שבמהלכה הציגה החברה הפסד תפעולי".

עוד הוסיף גרייבר: "בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילות המרכולים בלפחות 20 מרכולים נוספים במהלך השנים הקרובות, הודענו בחודש שעבר על רכישת 4 מרכולים מרשת 'שווייצריה הקטנה', ובימים אלה אנו פועלים להסבת חלק מסניפי סופר קופיקס לפורמט 'רמי לוי בשכונה' - פורמט המוכיח גידול משמעותי בהיקפי הפעילות".