האם הציבור הישראלי יאמין לשי ניצן?

כששוחחתי עם נתניהו על כתבי האישום, הוא הסתכל לי בעיניים ואמר באופן חד-משמעי - זה קשקוש. לא יישאר מזה כלום

פרקליט המדינה שי ניצן / צילום: איל יצהר
פרקליט המדינה שי ניצן / צילום: איל יצהר

רמת האמון של אזרחי ישראל בפרקליטות נמצאת בשפל חסר תקדים, ולא בכדי. ההחלטה להודיע על כתבי האישום בתיקי ראש הממשלה בּבהילות ביום חמישי בשעה 19:30 בערב, היא סימפטום לכל ההליך המשפטי שליווה אותנו בפרשיות נתניהו.

אינספור הדלפות מגמתיות, כולל אגב הדלפה של ההחלטה עצמה, עוד בטרם התייצב היועמ"ש אביחי מנדלבליט אל מול המצלמות, וריצת האמוק המשפטית במקרה של נתניהו, בשונה ממקרים רבים אחרים, מעלות תהייה רבה על ההליך ועל החלטת היועמ"ש.

במהלך החודשים ינואר-מרץ האחרונים ניהלתי עבור ראש הממשלה והליכוד את מערך התקשורת במסגרת קמפיין בחירות 2019 א'. כששוחחתי עם נתניהו על כתבי האישום, במסגרת ההדלפות הכמעט יומיומיות שפורסמו בכלי התקשורת השונים, הוא הסתכל לי בעיניים ואמר באופן חד-משמעי - זה קשקוש. לא יישאר מזה כלום.

האמנתי לו אז, ואני מאמין לו במידה זהה לחלוטין גם כעת, לאחר הודעתו של שי ניצן. סליחה, של מנדלבליט.

האירועים האחרונים שנחשפו, בהם הדחה וחשש לכאורה לסחיטה של ממש של עדי מפתח, לצד טיפול משטרתי על גבול העברייני ביועצי נתניהו (גילוי נאות: מדובר בחברים שלי), רק המחישו ולו במעט את ההתנהלות הבעייתית של גורמי החקירה והאכיפה, ככל שמדובר בתיקי נתניהו.

ולבסוף - מי שצפה בכתבתה המטלטלת של איילה חסון בערוץ 13 אודות פעילותו של פרקליט המדינה שי ניצן בשבוע שעבר, לא יכול שלא לתהות, האם אותו אדם שהשופטת והמבקרת הילה גרסטל אמרה שאינו ראוי, וגורמי משפט אחרים טענו להתנכלות אישית ולהתנהגות לא הולמת של האיש, האם אותו שי ניצן שהכניס את המערכת ללוחות זמנים בלתי הגיוניים שטרם נראו כמותם, האם אותו ניצן שמסיים בימים אלה את תפקידו ונראה היה שחייב לסיים את "פרשיות נתניהו" עם פסק דין חלוט לפני עזיבתו את המשרד - האם הוא האדם עליו אזרחי ישראל סומכים שיעשה צדק בתיקי נתניהו?

אני מאמין שכתבי האישום ייעלמו או ירדו באופן ניכר בבית המשפט ועד אז, ועל אף כל מה שמתפרסם כעת, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הורשע בדבר, וזכאותו וחפותו קיימת ושרירה. 

הכותב כיהן כמנהל מערך התקשורת בקמפיין הליכוד לכנסת ה-21. מנכ״ל שותף לניאדו שטראוכלר תקשורת ואסטרטגיה

*** חזקת החפות: גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם על-ידי היועמ"ש, ועומדת להם חזקת החפות.